تاریخ: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۶:۲۸
بازدید: ۴۹۰
کد خبر: ۷۷۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نعمتی:

میزان جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی رضایت‌بخش نیست/بستر جذب سرمایه‌گذاری‌ها تا کنون فراهم نشده است

می متالز - سخنگوی هیات رئیسه مجلس، گفت: درحال حاضر اقدامات خوبی به منظور جذب سرمایه خارجی در مجموعه‌های نفت و راه صورت گرفته، اما اینکه این اقدامات رضایت بخش و کافی بوده است یا خیر باید بگوییم کافی و رضایت بخش نیست.
میزان جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی رضایت‌بخش نیست/بستر جذب سرمایه‌گذاری‌ها تا کنون فراهم نشده است

به گزارش می متالز، بهروز نعمتی درخصوص عدم استقبال سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های زیر بنایی، اظهار داشت: قانون سرمایه‌گذاری‌ها شرایط خاص خود را دارد و افرادی که قصد سرمایه‌گذاری دارند سرمایه خود را به بخش‌هایی می‌برند که بازگشت سریع داشته و از امنیت بالایی برخوردار باشد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای دنیا به دنبال این هستند تا اگر سرمایه‌گذاری انجام می‌دهد بازگشت پذیر باشد، گفت: معمولا کشورهای دنیا در پروژه‌های 20 یا 30 ساله سرمایه‌گذاری نمی‌کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه آیا توانسته‌ایم سرمایه‌گذاری‌های خارجی را در بخش‌های زیربنایی جذب کنیم، اظهار داشت: درحال حاضر اقدامات خوبی در مجموعه‌های نفت و راه صورت گرفته، اما اینکه این اقدامات رضایت بخش و کافی بوده یا خیر باید بگوییم کافی و رضایت بخش نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه وزارت‌خانه‌های مرتبط باید شرایط سرمایه‌گذاری‌ها را فراهم کنند، خاطرنشان کرد: بستر سرمایه‌گذاری‌ها تاکنون فراهم نشده و باید مسئولین با قوت بیشتری تلاش کنند.

عناوین برگزیده