تاریخ: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۶:۴۴
بازدید: ۲۳۰
کد خبر: ۷۷۹۴
سرویس خبر : انرژی
میرزایی نکو:

تضعیف دستاوردهای برجام، استراتژی ترامپ/آمریکا نمی‌تواند بر صنعت نفت ایران تاثیر منفی بگذارد

می متالز - عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با اشاره به اینکه اظهارات ترامپ در خصوص صنعت نفت کشورمان نمی تواند تاثیر منفی در عرصه بین الملل داشته باشد، گفت: تضعیف دستاوردهای توافقنامه برجام یکی از استراتژی تبیین شده توسط رییس جمهور آمریکا تلقی می شود.
تضعیف دستاوردهای برجام، استراتژی ترامپ/آمریکا نمی‌تواند بر صنعت نفت ایران تاثیر منفی بگذارد

به گزارش می متالز، قاسم میرزایی نکو با اشاره به اطلاعیه اخیر ترامپ مبنی بر اینکه می‌توان میزان خرید نفت و فرآورده‌های نفتی ایران را کاهش داد، گفت: برای نقض برجام نیاز به کنارهم گذاشتن مولفه های زیادی است اما باید اذعان کرد که ایالات متحده از هر روشی مانند محدودیت سازی در میزان خرید و فروش نفت کشورمان استفاده می کند تا هزینه نقض برجام را بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل کند.

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تضعیف دستاوردهای توافقنامه برجام یکی از استراتژی تبیین شده توسط رییس جمهور آمریکا تلقی می شود، اظهارکرد: ترامپ می خواهد با اقداماتش زمینه خروج سایر کشورهای 1+5 از برجام را فراهم کند.

وی ضمن تاکید بر اینکه اظهارات ترامپ در خصوص صنعت نفت کشورمان نمی تواند تاثیر منفی در عرصه بین الملل داشته باشد، ادامه داد: البته در این راستا دستگاه دیپلماسی کشورمان نیز باید تلاش بیشتری کرده و سایر کشورهای 1+5 را با خود همراه کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هدف سناریوی ایالات متحده آمریکا از طرح موضوعات مختلف مانند مسادل اقتصادی و نفتی جلوگیری از سرمایه گذاری در کشورمان و افزایش حضور شرکت خارجی است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مسئولان کشورمان برای مقابله با اقدامات خصمانه و ظالمانه ایالات متحده تدابیری را اندیشیده اند و هیچگاه به دام دولت آمریکا نخواهند افتاد.

عناوین برگزیده