تاریخ: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۶:۴۹
بازدید: ۴۱۸
کد خبر: ۷۷۹۶
سرویس خبر : انرژی
وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی انرژی خورشیدی و صنایع وابسته:

تولید انرژی‌های تجدید‌پذیر به عنوان یک هدف مهم تقویت شود/ برای خرید تضمینی برق حاصل از این انرژی‌ها تلاش می کنیم

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با وجود داشتن نفت، تولید انرژی‌های تجدید پذیر پاک به عنوان یک هدف مهم باید تقویت شود و با تلاش و برنامه ریزی برای خرید تضمینی برق حاصل از این گونه انرژی‌ها در زمینه گسترش فرهنگ استفاده از آن گام برداریم.
تولید انرژی‌های تجدید‌پذیر به عنوان یک هدف مهم تقویت شود/ برای خرید تضمینی برق حاصل از این انرژی‌ها تلاش می کنیم

به گزارش می متالز، محمد شریعتمداری در بازدید از چهارمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی خورشیدی و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران، حرکت به سمت تولید انرژی‌های تجدید پذیر را یکی از مهمترین فعالیت‌های مورد اهتمام کشور دانست و افزود: این حرکت در کشور آغاز شده است و تلاش می کنیم که این کار بزرگ را توسعه دهیم و در همین راستا در برنامه پنج ساله ششم توسعه برای تولید پنج هزار مگاوات برق با استفاده از روش‌های نوین تولید الکتریسته تکیلف داریم.
وی با اعلام این که درشش ماهه اول سال اول برنامه ششم توسعه حدود ۵۰۰ مگاوات از این هدف‌گذاری محقق شده است، تصریح کرد: ۹۳ مگاوات آن به تولید برق از طریق انرژی خورشیدی اختصاص داشت که تولید استراچکر و شیشه‌های پنل خورشیدی در داخل کشور نیز آغاز شده است.
شریعتمداری با تأکید بر اینکه با وجود داشتن نفت اما تولید انرژی‌های تجدیدپذیر پاک به عنوان یک هدف مهم باید تقویت شود، گفت: امیدواریم با حمایت‌های به عمل آمده به خصوص در خرید تضمینی برق حاصل از این گونه انرژی‌ها در زمینه گسترش فرهنگ مربوط به استفاده از آن در سطح کشور گام‌های مؤثری برداریم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به قابلیت استفاده عمومی واحدهای مختلف از انرژی‌های تجدیدپذیر یادآور شد: علاوه بر خانه‎ها واحدهای اجتماعی کوچک مانند مدارس و برخی بنگاه‌های تجاری به راحتی از این سیستم نوین و پاک می‌توانند استفاده کنند. دنیا نیز به این سمت در حال حرکت است و تا سال ۲۰۳۰ مجموعه تولید برق از روش‌های نوین به ۱۳ برابر امروز افزایش پیدا می کند که ایران نیز باید گام‌های خود را در این حوزه سریعتر بردارد.

عناوین برگزیده