تاریخ: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۴۸
بازدید: ۸۶۰
کد خبر: ۷۸۰۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

گردهمایی مدیران عامل هلدینگ سیمان فارس و خوزستان و سیمان تأمین به میزبانی سیمان فارس برگزار شد

می متالز - شصت و نهمین گردهمایی سراسری مدیران عامل شرکت های تابعه سیمان فارس و خوزستان و سیمان تأمین، به میزبانی شرکت سیمان فارس در تاریخ یکم آذر ماه ۱۳۹۶ در سومین حرم اهل بیت(ع) شیراز برگزار گردید.
گردهمایی مدیران عامل هلدینگ سیمان فارس و خوزستان و سیمان تأمین به میزبانی سیمان فارس برگزار شد

به گزارش می متالز، این گردهمایی با حضور دکتر مجتبی حقیقت جو مدیر عامل هلدینگ سیمان فارس و خوزستان و مهندس افشار مدیر عامل سیمان تأمین و مهندس بنیادی مدیر روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) و مدیران عامل هلدینگ در هتل همای شیراز برگزار گردید.

در این گردهمایی که با ارائه گزارش مهندس علیرضا بستانیان مدیر عامل شرکت سیمان فارس از عملکرد شش ماهه شرکت و اقدامات انجام شده در طرح انتقال کارخانه سیمان فارس به منطقه خرامه آغاز شد، مهندس صادق افشار مدیر عامل سیمان تامین ضمن تشریح وضیعت بازار سیمان کشور به سهم ۳۵ در صدی هلدینگ فارس و خوزستان و سیمان تأمین از بازار سیمان کشور اشاره کرد و به توضیحاتی پیرامون مزایای سامانه توزیع آنلاین سیمان که در هلدینگ که با عنوان” سامانه شمس” راه اندازی شده پرداخت و مدیران عامل را به بهره برداری از این فضای پیشرفته فروش ترغیب نمود.

در این نشست آقای دکتر حقیقت جو سرپرست و عضو هیات مدیره شرکت سیمان فارس و خوزستان ضمن تشکر از استقبال همه مدیران عامل از این نشست و تشکر از میزبانی گرم و شایسته شرکت سیمان فارس، به پیش بینی موسسات معتبر جهانی چون صندوق بین المللی پول و بانک جهانی از اقتصاد ایران در دهه آینده اشاره کرد و افزود: برآورد کلی این است که تا ۱۴۰۴ نیاز مصرف داخلی کشور به سیمان حداقل ۴ و حداکثر ۱۰ درصد افزایش یابد یعنی روند افزایش مضاعفی در مصرف داخلی پیش بینی نمی شود و با توجه به عرضه بالاتر نیاز سیمان در داخل کشور بهترین راه توجه به بازار صادرات برای جذب سیمان مازاد است.

ایشان تاکید کرد راهبرد مدیران شرکت ها همچنان باید توجه به حفظ بازارهای فعلی فروش و در عین حال حمایت از قیمت پایه باشد تا حاشیه سود آوری ها قابل قبول باشد. وی توجه به تولید سیمان های کامپوزیت، تداوم روند کنترل هزینه های جاری و سعی بر مدیریت تخفیفات در قیمت پایه سیمان را از نکاتی برشمرد که باید همچنان سرلوحه برنامه شرکت ها باشد تا انشااله مانند ۸ ماهه اول سال ۹۶ که سود دهی شرکت ها در حد قابل قبولی بوده این روند تا پایان سال حفظ شود.

در ادامه دکتر پیراسته مشاور محیط زیست هلدینگ مذکور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره حفظ محیط زیست از همه مدیران عامل خواست که اهتمام ویژه ای نسبت به حفظ محیط زیست داشته باشند.
مهندس محمد عمید متشرع نیز در این جلسه با ارایه آمارهای تولید و فروش وصادرات و مصرف انرژی شرکتهای تابعه به نقاط ضعف و قوت شرکتها اشاره نمود و خواستار توجه ویژه مدیران عامل به نقاط قوت و بهبود شرایط فعلی شد.

در این جلسه مهندس مجید نیکنام مدیر عامل سیمان خوزستان به دست آوردهای سفر نمایندگان هلدینگ به همراهی هیأت دیپلماتیک به سرپرستی آقای دکتر ظریف وزیر امور خارجه به قاره آفریقا اشاره نمود و با اشاره به ظرفیتهای بالقوه صادرات محصولات هلدینگ به آفریقا به مشکلات ناوگان کشتیرانی و هزینه بالای حمل و نقل سیمان اشاره نمود.
در پایان این جلسه مهندس محمد علی بنیادی مدیر روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با اشاره به تأکید دکتر ربیعی وزیر محترم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر تقویت بخش های روابط عمومی شرکتهای زیر مجموعه این وزارتخانه و لزوم ارتقاء جایگاه روابط عمومی ها درشرکتهای هلدینگ ، به ضرورت فعالیت مدیران روابط عمومی تحت نظر مستقیم مدیران عامل اشاره کرد.

همچنین در این جلسه از دکتر حسین مدرس خیابانی مدیر عامل سیمان غرب، به پاس حضور پیشتازانه در عملیات امداد رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه و تشکیل ستاد بحران و هدایت کمکهای شرکتهای سیمانی هلدینگ توسط دکتر مجتبی حقیقت جو مدیر عامل شرکت سیمان فارس و خوزستان و مهندس افشار مدیر عامل سیمان تأمین تجلیل به عمل آمد.

در حاشیه این همایش، نشست تخصصی با موضوع سیمان کامپوزیت با حضور مهندس تدین مدیر عامل و مهندس حمید رضا تاجیک عضو هیئت مدیره شرکت تحقیق و توسعه سیمان برگزار و در این جلسه سخنرانان به بیان لزوم توجه به مقوله دوام بتن در ساخت ساز و همچنین مزایای استفاده از سیمان کامپوزیتی از جمله خاصیت انعطاف پذیری این سیمان ها پرداختند.
همچنین نشست تخصصی قوانین جدید بیمه ای و مباحث بیمه مسؤلیت مدنی کارفرمایان ، بیمه حوادث بویژه آتش سوزی و آشنایی با قوانین حقوقی و حقیقی مربوط به موضوع بیمه با حضور دکتر بزرگ زاده مدیر عامل بیمه تأمین برگزار شد در پایان نیز مدیران عامل به بیان مسایل شرکتها و تشریک مساعی پرداختند.

قابل ذکر است با توجه به تاکیدات مهندس مرتضی لطفی مدیر عامل محترم شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) بر هم افزایی شرکتهای تابعه سازمان تأمین اجتماعی ، این همایش در هتل همای شیراز که از زیر مجموعه های شستا می باشد برگزار گردید و مدیریت و کارکنان این هتل ضمن ارایه خدمات بسیار خوب و تخفیفات بسیار مناسب موجبات رضایت مندی مدعوین و میزبان این گردهمایی را به نحو شایسته فراهم آورد.

 

عناوین برگزیده