تاریخ: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۴۶
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۷۸۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاید ارزش بیت کوین روزی به 5 میلیون دلار برسد

می متالز - برخی از تحلیل گران معتقدند بیت کوین به عنوان یک ارز دیجیتالی می تواند یک انقلاب مالی به راه اندازد چرا که به دلیل عدم نیاز به واسطه بانک ها را به درجه ای از انقراض نزدیک خواهد کرد. برخی معتقدند بیت کوین آینده فاینانس است و ویژگی اصلی آن این است که این ارز پنهانی نیاز چندانی به مجوز ندارد.
شاید ارزش بیت کوین روزی به 5 میلیون دلار برسد

به گزارش می متالز، ظاهرا کسی در پشت صحنه نیست که اجازه ندهد معامله ای صورت گیرد یا  مجوزی صادر کند و این ماهیت بیت کوین است. هیچ پولی به زور گرفته نمی شود و هیچ پولی توقیف نمی شود و همین امر مشکل اصلی دولت ها در آینده خواهد بود چرا که دیگر نمی توانند به زور مالیات بگیرند.

برخی پیش بینی کرده اند در آینده ظهور پول های دیجیتالی همچون بیت کوین گسترش خواهد یافت و مفهوم امروزی پول شاید کمرنگ تر شود.  این زمانی خود را بیشتر نشان می دهد که دولت ها می بینند دیگر نمی توانند هر پولی که بخواهند از مردم بگیرند.

در این راستا بعید نیست روزی ارزش بیت کوین به 2 تا 5 میلیون دلار برسد. البته شاید آن زمان معنا ندهد بگوییم بیت کوین چند دلار شده چون شاید دیگر دلار هیچ ارزش قابل شمارشی نداشته باشد.

لزوم ندارد بگوییم بیت کوین قرار است جایگزین دلار یا یورو شود بلکه فقط کافی است دوام بیاورد تا این رقبا زیر فشاری که خودشان ایجاد کرده اند بشکنند. مطمئننا بیت کوین تنها ارز دیجیتال نخواهد بود. هفته گذشته نیز ارزشی بالغ بر 8200 دلار داشته است.

منبع: ایفنا
عناوین برگزیده