تاریخ: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۲۹۴
کد خبر: ۷۸۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس انجمن صنفی سیمان:

وزیر صنعت با عرضه سیمان صادراتی در بورس کالا موافقت کرد

می متالز - رئیس انجمن صنفی سیمان با اعلام موافقت وزیر صنعت با عرضه سیمان صادراتی در بورس کالا،گفت: نواقص احتمالی برای ورود به بورس کالا برطرف شده و همه چیز برای عرضه مهیا است.
وزیر صنعت با عرضه سیمان صادراتی در بورس کالا موافقت کرد

محمد اتابک با اعلام موافقت وزیر صنعت با عرضه سیمان صادراتی در بورس کالا به ایسنا گفت: به این ترتیب هیچ مشکلی برای عرضه سیمان صادراتی در بورس کالا وجود ندارد و تنها شرکت های سیمانی باید آمادگی و زمان عرضه را اعلام کنند.

وی اظهار داشت: به نظر می رسد برای آغاز عرضه ها در بورس، بهتر است تولیدکنندگان عرضه ها را به صورت موردی آغاز کنند تا در طول زمان اگر حتی کوچکترین مشکلی نیز مشاهده شد سریعا آن را بر طرف کنیم.

به گفته اتابک، برای ورود به بورس کالا باید به گونه ای عمل کنیم که بازتابی مثبت در بازار سیمان داشته باشد و سایر تولید کنندگان نیز برای ورود به این بازار شفاف تشویق شوند  بنابراین اگر مرحله به مرحله پیش برویم و از نظر آموزشی و تبلیغاتی خوب عمل کنیم نتیجه بهتری را دریافت خواهیم کرد.

وی گفت: از آنجا که با مازاد سیمان در بازار داخلی رو به رو هستیم، صادرات این محصول از طریق بورس کالا می تواند نقش بسزایی در تنظیم بازار داخلی و بهبود اوضاع شرکت های سیمانی داشته باشد.

این مقام مسئول افزود: در بورس کالا نیز در گذشته برای صادرات سیمان موفق بوده ایم بنابراین برای کشف قیمت عادلانه، منطقی‌ترین راه عرضه در بورس کالاست چراکه بورس ماهیت رقابتی و شفاف دارد و قطعا این استراتژی‌ صنعت سیمان، کمک به سزایی در تنظیم بازار خواهد کرد.

اتابک به صادرات سیمان به عراق اشاره کرد و گفت: در رابطه با صادرات سیمان به عراق نیز اقداماتی صورت گرفته و معاون وزیر صنعت همراه با دبیر انجمن صنعت سیمان سفری به عراق داشتند که طی مذاکراتی با مسئولان عراقی مقرر شد بعد از بهبود اوضاع داخلی عراق، صادرات سیمان به این کشور مجدد از سر گرفته شود.

وی با بیان این که سیمان چه در دوران رونق و چه در رکود به حمایت نیاز دارد، گفت: اگر چه بورس کالای ایران بستر را برای شفاف سازی قیمت و رشد صادرات سیمان مهیا کرده اما سیمان به عنوان یک صنعت استراتژیک در هر مرحله ای نیاز به حمایت دولت دارد و بی اعتنایی به این صنعت عواقب خوبی برای اقتصاد به دنبال نخواهد داشت.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده