تاریخ: ۰۶ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۴۰
بازدید: ۳۲۲
کد خبر: ۷۸۵۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

معدن روی پریری‌کریک کانادا تا سال 2020 به بهره‌برداری خواهد رسید

می متالز - معدن پریری‌کریک یکی از ذخایر معدنی روی کانادا بوده است که در سال 1928 کشف شد، اما به‌دلیل مشکلات موجود، بهره‌برداری از این معدن تا به‌حال صورت نگرفته است. براساس آخرین مطالعه اقتصادی صورت گرفته بر روی این معدن در سپتامبر 2017 پیش‌بینی می‌شود این معدن تا سال 2020 به مرحله بهره‌برداری برسد.
معدن روی پریری‌کریک کانادا تا سال 2020 به بهره‌برداری خواهد رسید

به گزارش می متالز، میزان ذخایر روی کانادا 5 میلیون و 700 هزار تن تخمین زده شده است که این میزان 2.6 درصد از ذخایر روی کل دنیا را شامل می‌شود. کانادا در سال 2016، بنابر اطلاعات سازمان زمین‌شناسی آمریکا، حدود 310 هزار تن روی معدنی تولید کرد؛ که این میزان معادل 2.6 درصد تولید روی معدنی دنیا بود. همان‌طور که در نمودار 1 مشاهده می‌شود، میزان تولید روی کانادا از سال 2009 روند نزولی را طی کرده و از 700 هزار تن به 277 هزار تن در سال 2015 رسید؛ این به معنی کاهش حدود 60 درصدی طی 7 سال بوده است. در سال 2016 میزان تولید روی کانادا با 10.5 درصد افزایش به 310 هزار تن رسید که علت آن افزایش جهانی قیمت روی بود. در نتیجه معادنی نظیر پریری‌کریک که سال‌ها بود به‌علت مشکلاتی مورد بهره‌برداری قرار نگرفته بود در اولویت بهره‌برداری قرار گرفته است.

یکی از ذخایر روی کانادا، ذخیره پریری‌کریک (Prairie Creek)، است. پس از اکتشاف این معدن در سال 1928 توسط پول فیلد(Poole Field) تا سال 1966 هیچ اقدامی روی آن انجام نشد و تنها مطالعات اکتشافی روی منطقه و ذخایر آن انجام شد و اکنون با وجود گذشت نزدیک نیم قرن، این معدن همچنان در مرحله مطالعات فنی و اقتصادی است که آخرین آن در 30 سپتامبر انجام شد. مطالعات امکان‌سنجی این معدن که در پایان سپتامبر 2017 انتشار یافت، تکمیلی بر مطالعه‌ای بود که در سال 2016 انجام شده بود. آخرین مطالعات اقتصادی انجام شده حاکی از آن است که براساس ذخایر معدنی، طرح تولید و پاراکترهای در نظر گرفته شده، تولید از این معدن اقتصادی است.

از جمله امکاناتی که باید در نزدیکی این معدن ایجاد شود عبارت است از، ساخت جاده مناسب، تأمین سنگ‌شکن‌ها، ایجاد پست برق و.... با توجه به زمان در نظر گرفته شده برای ایجاد زیرساخت مورد نیاز و پیش باطله‌برداری از این معدن، پیش‌بینی می‌شود که مرحله برداشت و خردایش سنگ معدنی روی، در پریری‌کریک تا ماه اوت 2020 خواهد بود.

ازجمله اقدامات بهره‌بردار معدن شرکت پریری‌کریک، انعقاد قرارداد فروش محصولات خود با شرکت‌های بزرگ ذوب سرب و روی در دنیا است. در همین راستا، با شرکت روی کره (Korea Zinc) و بولیدن (Boliden) که از 10 شرکت برتر تصفیه روی دنیا هستند، قراردادی برای فروش محصولات پس از تولید نیز منعقد شده است.

عناوین برگزیده