تاریخ: ۰۶ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۰۴
بازدید: ۳۳۵
کد خبر: ۷۸۵۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

خوش‌اقبالی سال گذشته آنگلو امریکن، امسال تکرار نشد

می متالز - تولید فصل گذشته سنگ آهن شرکت آنلگو امریکن نسبت به 3 ماهه دوم امسال تغییر چندانی نداشت اما نسبت به سال گذشته، با 3.7 درصد افت روبه‌رو بود. علت اصلی این افت، بالا بودن حجم تولید در سال گذشته به‌دلیل دسترسی موقت به رگه‌های پرعیار در معدن سیشن گزارش شده بود.
خوش‌اقبالی سال گذشته آنگلو امریکن، امسال تکرار نشد

به گزارش می متالز، شرکت آنگلو امریکن (Anglo American plc)، یکی از تولیدکنندگان برتر مواد معدنی در جهان محسوب می‌شود. معادن سنگ آهن آنگلو امریکن در 2 منطقه کاملا مجزا واقع هستند. منطقه کومبا که در آفریقای جنوبی است و منطقه میناس ریو که در کشور برزیل قرار دارد. منطقه معدنی کومبا که 69.7 درصد آن متعلق به شرکت آنگلو امریکن است، حاوی سنگ‌ آهن‌های پرعیار است و بیش از 70 درصد تولید سنگ آهن این شرکت را به خود اختصاص می‌دهد. 30 درصد باقی‌مانده، حاصل تولیدات منطقه معدنی میناس ریو است که این شرکت، امتیاز بهره‌برداری کامل از معدن آن را نیز در اختیار دارد. برای بررسی بهتر، در نمودار 1 تولید این شرکت آورده شده است.

همان‌طور که در نمودار دیده می‌شود، تولید فصل گذشته این شرکت با 3.7 درصد افت نسبت به سال گذشته به رقم 15.7 میلیون تن رسید. در ادامه علت این کاهش تولید، به تفکیک برای هر منطقه بررسی شده است.

 

منطقه کومبا

مطابق برنامه‌ریزی‌های از پیش انجام شده، تولید 3 ماهه سوم امسال، نسبت به فصل گذشته تغییری نداشت. حجم تولید منطقه کومبا در 3 ماهه اخیر، نسبت به همین دوره در سال گذشته، با 2.5 درصد افت، به حدود 11.5 میلیون تن رسید. علت این کاهش تولید را باید در عملکرد معدن سیشن (Sishen) جستجو کرد. تولید این معدن که در منطقه کومبا قرار دارد، نسبت به 3 ماهه سوم 2016، با 7 درصد کاهش همراه بود. علت این حجم تولید بیشتر در سال گذشته، دسترسی موقتی به لایه‌ای پر عیارتر بود که به تغییر ساختار معدن و تولید بیشتر انجامید. در همین راستا باید اشاره کرد که امسال حجم باطله‌برداری این معدن ، نسبت به سال گذشته، با 21 درصد افزایش، به 42 میلیون تن رسید که در گستره تعیین شده از مقدار پیش‌بینی شده قرار داشت.

حجم تولید سنگ آهن معدن کولوملا (Kolomela) که در منطقه کومبا واقع است، با 8 درصد افزایش تولید به 3.7 میلیون تن رسید. علت این رشد، بهبود بهره‌وری و افزایش تولید کارخانه گزارش شد. حجم باطله‌برداری این معدن در 3 ماهه سوم امسال نسبت به سال قبل با 11 درصد افزایش، به 16 میلیون تن رسید.

حجم فروش صادراتی فصل گذشته منطقه کومبا، با 4 درصد رشد نسبت به سال قبل، به 10.8 میلیون تن رسید. علت اصلی این افزایش، محموله‌های معوقه 3 ماهه دوم بودند که در اوایل فصل سوم ارسال شدند. چشم‌انداز پایان سال برای این منطقه معدنی، حجم تولید سنگ آهن بین 42 تا 44 میلیون تن است. این چشم‌انداز با توجه به بهبود عملکرد معدن سیشن تصحیح شده و یک میلیون تن افزایش یافته است.

 

منطقه برزیل

تولید سنگ آهن معدن میناس ریو که در منطقه برزیل قرار دارد، در فصل گذشته با 6.7 درصد کاهش، به 4.2 میلیون تن رسید. علت این کاهش حجم تولید، استخراج سنگ آهن‌ کم‌عیار در این بازه زمانی عنوان شده است. چشم‌انداز تولید سنگ آهن از این منطقه تا پایان سال، رسیدن به حجم تولید 16 تا 18 میلیون تن است.

عناوین برگزیده