تاریخ: ۰۶ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۲۳
بازدید: ۵۰۲
کد خبر: ۷۸۶۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کاهش هزینه‌ها، افزایش درآمد 1.4 میلیارد دلاری را برای فورتسکیو به‌همراه داشت

می متالز - شرکت فورتسکیو، چهارمین تولیدکننده برتر سنگ آهن جهان در سال مالی 2017 حجم تولیداتش 9 درصد افزایش داشت. این شرکت توانسته است با کاهش هزینه عملیاتی تولید هر تن سنگ آهن تر به 12.82 دلار، رشد درآمدی معادل 1.4 میلیارد دلار داشته باشد. سود خالص این شرکت پس از کسر مالیات، معادل 2.1 میلیارد دلار گزارش شده است.
کاهش هزینه‌ها، افزایش درآمد 1.4 میلیارد دلاری را برای فورتسکیو به‌همراه داشت

به گزارش می متالز، شرکت فورتسکیو، اختصاصا به تولید، فرآوری و فروش سنگ آهن اشتغال دارد. این شرکت استرالیایی که در سال 2003 بنیان نهاده شده، از مارس 2011 تا کنون، عنوان چهارمین تولیدکننده بزرگ سنگ آهن جهان را در اختیار دارد. این گزارش به عملکرد فورتسکیو در سال مالی 2017 می‌پردازد. حجم تولید سنگ آهن فورتسکیو در طی سال‌های 2013 تا 2017 در نمودار 1 آورده شده است.

همان‌طور که در نمودار مشاهده می‌شود، تولید سنگ آهن این شرکت، روندی صعودی داشته است؛ به‌طوری که نرخ رشد متوسط هر سال آن طی سال‌های 2013 تا 2017، حدود 20 درصد گزارش شده است که رقم بالایی محسوب می‌شود. تولید این شرکت در سال مالی 2017 با 9 درصد رشد نسبت به سال قبل، به حدود 198 میلیون تن سنگ آهن مرطوب رسید. از این حجم تولید، 170.4 میلیون تن آن با کشتی به بنادر صادراتی منتقل شد و همان‌طور که در نمودار دیده می‌شود، حجم سنگ آهن استخراج شده از معدن، همچنان رو به افزایش است و حجم عظیم صادرات این ماده خام را به راحتی تامین می‌کند.

مطابق نمودار ملاحظه می‌شود که علیرغم افزایش حجم تولید سالیانه این شرکت، نرخ آسیب‌دیدگی و صدمات فورتسکیو، روندی نزولی داشته است. این نرخ که به عنوان معیاری از عملکرد سامانه‌ ایمنی شرکت تلقی می‌شود، در سال 2017 نسبت به سال گذشته آن، بیش از 30 درصد کاهش را تجربه کرد.

هزینه عملیاتی تولید هر تن سنگ آهن مرطوب در شرکت فورتسکیو، طی سال‌های اخیر کاهش چشم‌گیری داشته است. به نحوی که از 27.15 دلار بر تن مرطوب در سال 2013، با بیش از 50 درصد کاهش، به 12.82 دلار بر تن مرطوب رسید. هزینه عملیاتی سال 2017 نسبت به سال قبل آن، 17 درصد بهبود داشته است. از جمله عواملی که به این کاهش هزینه کمک کردند، می‌توان به بهبود عملکرد بخش فرآوری سنگ آهن (بهبود امکانات این بخش، افزایش حجم تولید آن و همچنین بهینه‌سازی زمان‌های توقف)، بهینه‌سازی برنامه‌ریزی، طراحی و روش بهره‌برداری از معادن، بهبود کاربری تجهیزات معدنی و استفاده از تکنولوژی‌های خودکار اشاره کرد. با توجه به تدابیر اندیشیده شده در بخش‌های مختلف عملیاتی، پیش‌بینی این شرکت برای هزینه تولید هر تن سنگ آهن مرطوب در سال مالی 2018، بین 11 تا 12 دلار است.

با کاهش هزینه‌های عملیاتی و افزایش تولید، درآمد این شرکت نیز افزایش 1.4 میلیارد دلاری را تجربه کرد بطوری که در سال مالی 2017، نسبت به سال گذشته، با 18 درصد رشد، به 8.4 میلیارد دلار رسید. همچنین سود خالص فورتسکیو پس از کسر مالیات، 2.1 میلیون دلار گزارش شد.

عناوین برگزیده