تاریخ: ۰۶ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۲۶
بازدید: ۲۶۵
کد خبر: ۷۸۶۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

مبارکه و ذوب آهن معامله‌گران برتر هفتگی بودند

می متالز - با فرا رسیدن روزهای نسبتا سرد پاییزی، عرضه و معاملات هفتگی فولاد در کشور نیز روزهای نسبتا سردی را می‌گذراند و عمده عرضه محصولات فولادی در کشور نیز توسط فولاد مبارکه و ذوب آهن انجام می‌شود که البته در این میان سهم فولاد مبارکه بیش از سایر تولیدکنندگان است. البته حضور دیگر تولیدکنندگان در این بازار می‌تواند به رونق بیشتر این بازار منجر شود.
مبارکه و ذوب آهن معامله‌گران برتر هفتگی بودند

به گزارش می متالز، هفته گذشته بازار فولاد کشور چندان گرم نبود و بسیاری از تولیدکنندگان در این بازار حضور نداشتند. در حقیقت به‌نظر می‌‎رسد که فصل پاییز باعث کاهش حضور عرضه‌کنندگان و نیز معامله‌گران در بازار فولاد کشور شده باشد که این موضوع در هفته‌های قبل‌تر نیز مشاهده شد. با این حال در هفته گذشته بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ در بازار حضور نداشتند.

نمودار 1 نیز در این رابطه نشان می‌دهد که طی هفته گذشته یعنی از 20 تا 25 آبان، بیش از 138 هزار تن محصول فولادی در بورس کالا عرضه شد که در مقابل آن 157 هزار تن تقاضا وجود داشت. در نهایت نیز تمامی میزان عرضه محصولات فولادی مورد معامله قرار گرفت و به فروش رفت. در این میان برخلاف هفته‌های گذشته که ورق گرم بیشترین معاملات را به خود اختصاص داده بود، در این هفته بیشترین معاملات به ورق‌های سرد اختصاص داشت و در این رابطه شرکت فولاد مبارکه اصفهان بیش از 47 هزار تن ورق سرد را در بازار عرضه کرد که در مقابل آن همین میزان تقاضا وجود داشت و به همین اندازه نیز معامله صورت گرفت.

تختال دیگر محصول پرمعامله بورس کالا بود. این محصول نیز از سوی فولاد مبارکه به میزان 30 هزار تن عرضه شد که در مقابل آن 36 هزار تن تقاضا وجود داشت و در نهایت نیز به همین میزان معامله صورت گرفت. سبد میلگرد و تیرآهن نیز از سوی شرکت ذوب آهن  به میزان 23 هزار تن عرضه شد که با مواجه شدن با همین میزان تقاضا، معامله صورت گرفت و تمامی محصول به فروش رفت. 18 هزار تن ورق گرم نیز توسط شرکت فولاد مبارکه در بورس کالا عرضه شد که تقاضایی به همین میزان داشت و معامله نیز بر همین اساس صورت گرفت. ذوب آهن همچنین 11 هزار تن تیرآهن را در بورس کالا عرضه کرد که این محصول با تقاضایی در حدود 24 هزار تن مواجه شد.

در نهایت نیز به همان میزان تقاضا معامله صورت گرفت. فولاد مبارکه همچنین ورق گالوانیزه و ورق قلع‌اندود را به‌ترتیب به میزان 5 هزار و 500 تن و 2 هزار و 400 تن در بورس کالا عرضه کرد که به همان میزان عرضه، معامله صورت گرفت و این محصولات به فروش رفتند. در نهایت نیز شرکت فولاد کرمان 110 تن میلگرد خود را در بورس کالا عرضه کرد که این محصول با تقاضای 330 تنی مواجه شد و در نهایت شرکت فولاد کرمان تمامی محصول خود را در بورس کالا مورد معامله قرار داد و به فروش رساند.

عناوین برگزیده