تاریخ: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۰:۲۵
بازدید: ۷۶۹
کد خبر: ۷۸۹۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بازدید استاندار یزد از دومین معدن بزرگ سرب و روی دنیا

می متالز - زمانی قمی به منظور بررسی مشکلات معدن سرب و روی مهدی آباد بهادران به بهادران رفت.
بازدید استاندار یزد از دومین معدن بزرگ سرب و روی دنیا

به گزارش می متالز، مدیر عامل مجتمع معدن سرب و روی مهدی آباد گفت: این مجتمع معدنی با ظرفیت تولید  سالانه 800 هزارتن کنسانتره  روی و 80 هزارتن کنسانتره سرب در سه مرحله طی 4 سال به بهره برداری کامل خواهد رسید و مرحله اول آن تا اواخر سال 97 با ظرفیت تولید 200 هزارتن کنسانتره روی به بهره برداری می رسد.

 صفری افزود: طی 7 ماهه گذشته 12 مییلون تن باطله برداری درمحل این معدن شده است و قرار است عملیات ساخت واحدهای فرآوری آن نیز بزودی آغاز شود.

وی تصریح کرد: این معدن با ذخیره زمین شناسی  716 میلیون تن 5 درصد روی دنیا را در خود جای داده است و با بهره برداری کامل از آن دو چهاردهم درصد از روی دنیا در این مجتمع معدنی تولید خواهد شد.

مدیر عامل مجتمع معدن سرب و روی مهدی آباد اضافه کرد: برای تجهیز و بهره برداری کامل از این معدن به یک میلیون دلار سرمایه گذاری نیاز است و تاکنون افزون بر 150 میلیارد تومان برای راه اندازی آن هزینه شده است.

وی افزود: هم اکنون 500 نفر در این مجتمع معدنی فعالیت می کنند که این تعداد با بهره برداری کامل به بیش از هزار نفر خواهد رسید.

استاندار با مدیران اقتصادی خود ضمن بازدید از مراحل اجرایی این معدن در نشستی با مسئولان این مجتمع معدنی با اشاره به جایگاه و نقش مهم این معدن در تولید سرب و روی در کشور و ایجاد اشتغال در منطقه توجه به رفع موانع اجرایی این طرح را از اولویت های استان خواند.

زمانی قمی از مدیران استان خواست رفع مشکلات و نیازهای این مجتمع معدنی را در اولویت کاری خود قرار دهند.

 زمانی قمی گفت: برای رفع مشکل تولید و ایجاد اشتغال همه دستگاه ها باید با سرعت وارد عمل شده و فعالیت کنند و دستگاه هایی چون آب، برق ومحیط زیست باید در این زمینه همراه باشند.

 در این نشست برای رفع مشکل تامین آب، برق و مسائل زیست محیطی این مجتمع معدنی تصمیم گیری شد.

عناوین برگزیده