تاریخ: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۰:۴۹
بازدید: ۲۲۷
کد خبر: ۷۹۲۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

گرمی بازار مس با تقاضا برای خنک‌کننده‌ها

می متالز - مس یکی از مهم‌ترین اجزای تشکیل‌دهنده سیستم‌های تهویه مطبوع است. ویژگی‌های رسانایی و ضدباکتریایی بودن مس برای این سیستم‌ها حیاتی است. حالا کارشناسان می‌گویند افزایش تقاضا برای کسب آرامش در سایه این سیستم‌ها بازار مس را متلاطم می‌کند.
گرمی بازار مس با تقاضا برای خنک‌کننده‌ها

به گزارش می متالز، «کلمن شولر» از گروه مشاوره DMM می‌گوید توسعه و به‌روزرسانی سیستم‌های تهویه مطبوع و خنک‌کننده در کشورهای کمترتوسعه‌یافته می‌تواند تا سال 2022 حدود 570هزار تن به تقاضای مس بیفزاید. شولر که در جلسه انجمن بین‌المللی مس در لندن سخنرانی می‌کرد، آخرین تحقیقات انجام‌شده توسط پل داییسون از گروه مشاور «متال پلاس» را ارائه کرد.

شولر با اشاره به این تحقیقات گفت: «مس مورد استفاده در سیستم‌های تهویه مطبوع و سایر دستگاه‌های خنک‌کننده در سال جاری بالغ بر 2.42 میلیون تن برآورد شده، این در حالی است که تقاضای این فلز صنعتی برای سال 2022 با 23.5 درصد افزایش بالغ بر 2.99 میلیون تن خواهد بود.»

به گفته او کشورهایی نظیر پاکستان، هند، فیلیپین و نیجریه که از لحاظ اقتصادی در حال توسعه هستند و برای به‌دست آوردن تهویه مطبوع و تجهیزات خنک‌کننده ارزان‌قیمت تلاش می‌کنند، تقاضای مس روزافزونی را به‌وجود خواهند آورد.

شولر افزود: «این کشورها با وجود این‌که به تجهیزات خنک‌کننده زیادی نیاز دارند، دارای سیستم تهویه مطبوع نصب‌شده بسیار کمی هستند و بنابراین، زمانی که قیمت‌ها کاهش یابد، انتظار می‌رود افزایش فروش در این کشورها به‌شدت افزایش پیدا کند.» به گفته او، مصرف مس در این کشورها از 3درصدِ فعلی به 4.2 درصد در 5سال آینده افزایش خواهد یافت.

گروه مشاوره‌ای DMM و متال پلاس در این نشست از ارائه گزارش در مورد تاثیر احتمالی رشد قیمت‌ها بر کاهش تقاضای مس و محصولاتی که مصرف مسِ آن‌ها زیاد است، خودداری کردند چراکه بنا بر تصمیم ICA، اعضای هیأت‌مدیره شرکت‌ها از اشاره به قیمت‌ها در نشست منع شدند.

منبع: عصر مس
عناوین برگزیده