تاریخ: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۷:۲۱
بازدید: ۷۱۵
کد خبر: ۷۹۵۴
سرویس خبر : انرژی

آمادگی ایران برای اجرای پروژه های نفتی با الجزایر

می متالز - سفیر ایران در الجزایر گفت: ایران برای تقویت مناسبات دوجانبه نفتی از جمله اجرای پروژه‌های مشترک نفتی با الجزایر آمادگی دارد.
آمادگی ایران برای اجرای پروژه های نفتی با الجزایر

به گزارش می متالز، رضا عامری سفیر جمهوری اسلامی ایران در الجزایر در دیدار با مصطفی قیطونی، وزیر انرژی این کشور به گسترش روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف از جمله همکاری سازنده در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اشاره کرد و گفت: ایران برای تقویت مناسبات دوجانبه نفتی از جمله اجرای پروژه‌های مشترک با الجزایر آمادگی دارد.
وی به وابستگی بودجه الجزایر به درآمد‌های نفتی اشاره کرد و افزود: آماده‌ایم تجربه‌های ارزشمند خود را در کاهش وابستگی به نفت در اختیار الجزایر قرار دهیم.
عامری با تشریح توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی در زمینه احداث پالایشگاه و نیروگاه‌های تولید برق، تعمیرات، نگهداری و تامین قطعات آن و آمادگی این شرکت‌ها برای همکاری با الجزایر، تشکیل نخستین نشست کمیته مشترک انرژی را گام مهمی برای تدوین چارچوب همکاری‌ها دانست و از قیطونی برای سفر به تهران دعوت به عمل آورد.
مصطفی قیطونی، وزیر انرژی الجزایر نیز در این دیدار با تقدیر از دعوت وی برای سفر به تهران به رایزنی‌های سودمند ۲ کشور در چارچوب سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اشاره و تصریح کرد: الجزایر نیز بر ضرورت کاهش وابستگی اقتصاد خود به نفت تاکید دارد و برای این امر برنامه‌ریزی کرده و بهره گیری از تجربه‌‍‌های ایران را در دستور کار دارد.
وی عنوان کرد: ما از توانمندی‌های شرکت‌های فنی مهندسی ایرانی که با وجود اعمال تحریم‌ها حاصل شده، اطلاع داریم و آمادگی خود را برای ورود به سرمایه‌گذاری مشترک با رعایت قانون مشارکت اعلام و از آن استقبال می‌کنیم.
وزیر انرژی الجزایر همچنین بر نقش کمیته مشترک انرژی میان ۲ کشور تاکید و از آمادگی کشورش برای فعال شدن کمیته یادشده خبر داد.

عناوین برگزیده