تاریخ: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۷:۲۴
بازدید: ۲۹۳
کد خبر: ۷۹۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
دکتر لاریجانی در دیدار با نایب رئیس مجلس تاجیکستان مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت انتقال گاز و آب میان ایران و تاجیکستان

می متالز - رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت افزایش سرمایه‌گذاری‌ها میان دو کشور گفت: سرمایه گذاری در حوزه انتقال برق، آب و گاز می‌تواند نقطه عطفی در افزایش روابط اقتصادی دو کشور باشد.
ضرورت استفاده از ظرفیت انتقال گاز و آب میان ایران و تاجیکستان

به گزارش می متالز، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی(چهارشنبه، اول آذرماه) در حاشیه دهمین مجمع عمومی مجمع مجالس آسیایی با خیرالنساء یوسفی نایب رئیس مجلس تاجیکستان دیدار و گفت و گو کرد.

دکتر لاریجانی در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به اشتراکات دو کشور در زمینه فرهنگ و ادبیات گفت: لازم است اشتراکات میان دو کشور باعث ارتباط بیشتر ایران و تاجیکستان شود که پس از استقلال تاجیکستان رو به افزایش بوده است.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت شرکت های ایرانی برای حضور اقتصادی در تاجیکستان عنوان کرد: سرمایه گذاری به خصوص در حوزه برق و انتقال آب از تاجیکستان به ایران و انتقال گاز از ایران به تاجیکستان می تواند نقطه عطفی در افزایش روابط باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به ریشه های عمیق دوستی میان ایران و تاجیکستان خاطرنشان کرد: مسائل پیچیده تروریسمی که در کشور همسایه ایران و تاجیکستان وجود دارد اذیت هایی به وجود آورده که باید با همکاری و رایزنی برای حل آن در افغانستان مذاکره کنیم.

 

نایب رئیس مجلس تاجیکستان: ضرورت تقویت روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها

خیرالنساء یوسفی نیز در ادامه این دیدار ضمن ابراز همدردی با ملت ایران به دلیل حادثه بروز زلزله غرب کشور، گفت: پیوندهای میان ایران و تاجیکستان بسیار زیاد است و باید به سمت تقویت روابط دوجانبه پیش برویم.

نایب رئیس مجلس تاجیکستان در پایان با ابراز نگرانی از مسأله تروریسم که در همسایگی ایران و تاجیکستان وجود دارد، خاطرنشان کرد: لازم است برای حل مشکلات تروریسم پیوندها و همکاری ها را افزایش داده و متحد باشیم که در این زمینه روی کمک جمهوری اسلامی ایران حساب کرده ایم.

 

عناوین برگزیده