تاریخ: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۸:۱۶
بازدید: ۳۱۵
کد خبر: ۷۹۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

83 درصد هدف گذاری صادرات 6 ماهه نخست سال در استان فارس محقق شد

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت : هدف‌گذاری صادرات استان فارس در سال 96 معادل یک میلیارد و 347 میلیون دلار و هدف‌گذاری 6 ماهه نخست 672 میلیون دلار بوده است که 83 درصد آن محقق شده است.
83 درصد هدف گذاری صادرات 6 ماهه نخست سال در استان فارس محقق شد

به گزارش می متالز، علی همتی در آیین تجلیل وتقدیر از صادرکنندگان نمونه استان فارس افزود: صادرات استان فارس در 6 ماهه نخست امسال 556 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 26 درصد افزایش داشته است.
به گفته همتی، در این مدت صادرات بخش صنعت 64 درصد، بخش معدن 24 درصد، فرش دستباف 22 درصد، خدمات گردشگری 16 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ارزشی داشته است.
همتی نبود دپارتمان تجارت و صادرات در بنگاه‌های تولیدی و صادرات را یکی از مشکلات حوزه تجارت خارجی و صادرات استان فارس عنوان و بیان کرد: 95 درصد واحدهای تولیدی ما با نگاه صادراتی ایجاد نشده‌اند.
وی همچنین نبود دفتر بازاریابی در بازارهای هدف صادراتی، عدم اتصال شبکه ریلی استان به بنادر خروجی کشور، عدم اتصال استان فارس به دریا و نبود اسکله صادراتی در حوزه صادرات سیمان، عدم استاندار کیفی بین‌المللی کالا و فقدان بسته‌بندی مناسب محصولات و عدم تعرفه ترجیحی با کشورهای هدف صادرات را از دیگر مشکلات حوزه صادرات در استان فارس عنوان کرد.
گفتنی است در این مراسم از 19 صادرکننده برتر استانی و5 نمونه کشوری و6 واحد صادرکننده شایسته تقدیر با حضور استاندار فارس با اهدا تندیس ولوح تجلیل وتقدیر بعمل آمد.

عناوین برگزیده