تاریخ: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۲۵
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۷۹۸۸
سرویس خبر : انرژی
قره خانی در تشریح نشست کمیسیون انرژی:

قرارداد توتال متوقف نشده است/باشگاه نفت و نیرو خصوصی است

می متالز - سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت:تاکنون مخاطره ای در قرارداد با توتال احساس نشده که بخواهیم از بندهای موجود در قرارداد استفاده کنیم.
قرارداد توتال متوقف نشده است/باشگاه نفت و نیرو خصوصی است

به گزارش می متالز، اسدالله قره خانی در تشریح نشست سه شنبه 30 آبان کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: براساس سوالاتی که نمایندگان از وزیر نفت داشتند کمیسیون نشست صبح خود را به طرح سوال این نمایندگان اختصاص داد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: یک فقره از سوالات مربوط به حوادث اخیر در پالایشگاه ها و پتروشیمی ها بود که این سوال توسط نادر قاضی پور مطرح شده و زنگنه توضیحاتی پیرامون این آتش سوزی ها مطرح کرد اما در نهایت قاضی پور قانع نشد.

وی ادامه داد: سوال بعدی مربوط به استفاده از دانش فنی و تکنولوژی ها در صنعت نفت بود که این سوال با توجه به فرصت یکماهه ای که آئین نامه داخلی در اختیار نمایندگان گذاشته به منظور بررسی میزان انتقال دانش فنی و تکنولوژی با معاونان وزیر نفت تا یکماه آینده به تعویق افتاد تا توضیحات مورد نیاز در اختیار نماینده سوال کننده قرار گیرد.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در تشریح سوال کریمی قدوسی از وزیر نفت یادآور شد: سوال این نماینده مربوط به باشگاه نفت و نیرو  بود که هرکدام برداشت هایی از این باشگاه داشتند که براساس اظهارات وزیر این باشگاه متشکل از مجموعه ای از مدیران و متخصصان نفت بوده و یک باشگاه خصوصی است و صرفا فعالیت های فکری انجام داده و فعالیت اقتصادی ندارد و مجوزهای لازم برای فعالیت را اخذ کرده است و نظرات فنی و مدیریتی ارائه می دهد.

وی در تشریح سوال علیرضابیگی از وزیر نفت درباره برندسازی جایگاه های سوخت یادآور شد: در این سوال تلقی بر این بود که این اقدام برندسازی نیست و در واقع بخشی از کار توسط شرکت پالایش و پخش به برخی افراد واگذار شده و این افراد به عنوان یک واسطه عمل می کنند.

قره خانی افزود: برند در بخش قیمت، کیفیت و تنوع خدمات باید متفاوت از خدماتی که در گذشته ارائه می شده، فعالیت کند اما براساس اتفاقاتی که رخ داده اقدامات با بحث برند مغایرت دارد که براین اساس مقرر شد کمیته ای تشکیل شود تا ایرادات را شناسایی و رفع کند و تا آن زمان واگذاری برند به افراد دیگر متوقف می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به بررسی آخرین وضعیت اجرای قرارداد شرکت ملی نفت و توتال ادامه داد: براساس اظهارات وزیر نفت توتال براساس برنامه زمانبندی پیش بینی شده در حال فعالیت است و چیزی به عنوان توقف قرارداد وجود ندارد البته برخی فشارهای جانبی بین المللی وجود دارد اما تعاریف خاصی در قرارداد وجود دارد که سبب می شود توتال به فعالیت خود ادامه دهد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تاکنون مخاطره ای در قرارداد احساس نشده که بخواهیم از بندهای موجود در قرارداد استفاده کنیم.

عناوین برگزیده