تاریخ: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۳۸
بازدید: ۲۹۷
کد خبر: ۷۹۹۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
باستانی با تشریح نشست کمیسیون صنایع و معادن با حضور وزیر صنعت:

نمایندگان از پاسخ های شریعتمداری قانع شدند

می متالز - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نشست کمیسیون را تشریح کرد.
نمایندگان از پاسخ های شریعتمداری قانع شدند

به گزارش می متالز، سعید باستانی با اشاره به نشست روز سه شنبه (30 آبان ماه) از حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: چهار سوال از محمد شریعتمداری در دستور کار کمیسیون قرارداشت.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قاضی پور و انصاری نمایندگان سوال کننده از وزیر بودند، توضیح داد: قاضی پور در خصوص عدم ارائه آیین نامه تعیین مصادیق صنایع پیشرفته با فناوری بالا و صنایع خطرپذیر به استناد مصوبه سال 95 و عدم ارائه اساسنامه جدید صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با استناد بند "ب" ماده 69 قانون احکام دائمی برنامه ششم توسعه از وزیر سوال کرد.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات، زاوه در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: وزیر با توجه به اقدامات صورت گرفته توضیح داد که آیین نامه ها، دستورالعمل ها و اساسنامه های تدوین و برای طی مسیر قانونی به هیات وزیران ارسال شده است، به همین جهت قاضی پور قانع شد.

وی با اشاره به سوالات انصاری از شریعتمداری، گفت: انصاری علت برگزاری جلسات شورای عالی معادن بدون حضور وزیر و اعضای کلیدی دولت و همچنین اولویت استراتژی ها و برنامه اقدامی وزارت صنعت و معدن برای ارتقا ارتباط صنعت و دانشگاه و تغییر رویکرد صنعتی کشور از مونتاژ کاری به تکنولوژی را جویا شد.

باستانی در ادامه به پاسخ شریعتمداری اشاره کرد و توضیح داد: وزیر در پاسخ به سوال اول بیان داشت که با توجه به اینکه تغییراتی که در نحوه اداره شورای عالی معادن ایجاد شده است و شورای معادن استان ها در حال شکل گیری هستند است و مقرر شده که شورای عالی معادن کشور سیاست گذاری را بر عهده داشته باشد و کارگروه های وظیفه بررسی را بر عهده داشته باشند بر همین اساس نحوه حضور وزیر در شورای عالی مشخص و نماینده قانع شد.

این نماینده مجلس بیان داشت: درباره با بحث دوم مقرر شد کارگروه مشترکی با حضور اعضای کمیسیون صنایع مجلس و وزارت صنعت تشکیل و موارد پیگیری شود و گزارشی به کمیسیون برای بررسی بیشتر ارائه شود.

وی با اشاره به دستور دیگر کمیسیون صنایع و معادن توضیح داد: با توجه به ایراد شورای نگهبان به ماده 8 طرح حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی، موضوع مورد بررسی قرار گرفت، از آنجایی که نمایندگان اعتقاد دارند ساختار جدیدی ایجاد نشده است تغییری در مصوبه ایجاد نکردند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اما از آنجایی که نماینده شورای نگهبان در جلسه حضور نداشت مقرر شد با او مشورتی صورت گیرد و برای تصویب نهایی ماده مذکور به صحن علنی ارسال شود.

عناوین برگزیده