تاریخ: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۴۲
بازدید: ۳۵۷
کد خبر: ۸۰۶۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
صفریان درباره کمک‌های انجمن به مناطق زلزله زده گفت:

‎سنگ‌آهنی‌ها این بار نه در معدن بلکه در کرمانشاه حاضر شدند

می متالز - نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌آهن ایران از کمک‌های اعضای این انجمن به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد و گفت: 100 کانکس تنها توسط یکی از اعضای انجمن تولید‌کنندگان و صادرکنندگان سنگ‌آهن ایران را به این خیریه داده تا به دست افراد نیازمند برسد.
‎سنگ‌آهنی‌ها این بار نه در معدن بلکه در کرمانشاه حاضر شدند

به گزارش می متالز، علی صفریان با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی این انجمن در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، بیان کرد: اعضای انجمن سنگ‌آهن ایران نیز مانند سایر مردم شریف ایران در ابتدای وقوع زلزله کمک‌های زیادی در زمینه تهیه و تامین چادر، لوازم گرمایشی، دارو، مواد غذایی و... انجام داد.

‎وی اظهار کرد: در کنار این موضوع هیات رییسه انجمن تصمیم گرفت ضمن بازدید میدانی از منطقه و بر اساس اولویت‌ها و به‌منظور مدیریت واحد، کمک‌ها را ارسال کند. با توجه به اینکه مسئولیت روستاها بر عهده سپاه پاسداران بود در این زمینه جلسه‌ای با فرماندهی سپاه کرمانشاه برگزار و با توجه به نیاز مردم به کانکس‌هایی برای اسکان قرار شد با هماهنگی کمک‌هایی به منطقه ارسال شود.

‎صفریان همچنین اظهار کرد: در کنار این اقدام انجمن با این دو خیریه مهرانه قلب سفید و خیریه مهر آفرین پروتکل همکاری دارد.خیریه مهر آفرین در حال حاضر تامین کانکس و شناسایی مایحتاج زندگی مردم فعال است. همچنین خیریه مهرانه قلب سفید نیز در حوزه های کودک فعالیت می کند. به همین دلیل اعضای انجمن می توانند مشخص کنند که در کدامیک از این ٢حوزه علاقه مند به کمک هستند. باید به این نکته اشاره داشت که کودکان زلزله زده نیازمند تغییراتی در فضای خود هستند.این اقدام انجمن می تواند در این باره تاثیر گذار باشد.
‎وی بیان کرد:درواقع موسسه خیریه مهر آفرین تیم‌هایی مستقر در منطقه دارد و اولویت‌های خوبی را برای مردم منطقه با توجه به خرابی‌ها و سردی هوا در نظر گرفته است. در آیتم‌های این خیریه افراد مصدوم، بارداری و... وجود دارد. 100 کانکس تنها توسط یکی از اعضای انجمن تولید‌کنندگان و صادرکنندگان سنگ‌آهن ایران را به این خیریه داده تا به دست افراد نیازمند برسد.

‎به گفته این فعال حوزه سنگ‌آهن، این اقدامات با هماهنگی سپاه انجام گرفت تا به یک روستا از چند جهت کانکس ارسال نشود و به برخی مناطق کانکس کمتری ارسال شود.

‎صفریان اضافه کرد: با توجه به جلسات برگزار شده و همچنین بازدید میدانی از منطقه به این نتیجه دست یافتیم که تقریبا در روستا‌ها 10 هزار خانه به طور کامل تخریب شده و حداقل 12 تا 13 هزار خانه نیز مشکل اسکان دارند. البته شرکت نگین احیا سپاهان نیز تعداد 20 عدد کانکس را به منطقه ارسال و تحویل افراد داده شد.

‎وی در ادامه افزود: مطمئن باشید اگر ما بتوانیم این موضوع را به خوبی مدیریت کرده و کانکس‌ها را به دست افراد نیازمند برسانیم، هرکدام از اعضای انجمن این توان را دارند که تعداد زیادی کانکس ارسال و در کنار آن برای آینده به جهت ساخت و ساز در مناطق زلزله‌زده اقدام کنند؛ زیرا افراد بزرگ و شرکت‌های بزرگی در انجمن حضور دارند.

‎این اقدام می‌تواند الگویی برای دیگر انجمن‌های معدنی بوده و آنها را به حضور در چنین فعالیت‌های خیرخواهانه‌ای تشویق کند.

‎نائب رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌آهن ایران با اشاره به کمک‌های نقدی، گفت: همچنین مقداری پول نقد نیز توسط اعضا به حساب انجمن واریز شده است.

‎با توجه به اینکه اعضای محترم انجمن سنگ‌آهن یکی از ابزارهای کارشان کانکس است، کانکس‌هایی را د اختیار دارند و با توجه به اینکه در حال حاضر ساخت کانکس زمان بر است، تقاضای ما این است کانکس‌‌های موجود در معادن خود را ارسال کنند. ما می‌توانیم بعدها این کانکس‌ها را جایگزین کرده و یا آنکه خودشان جایگزین کنند.

‎وی در پایان تاکید کرد: پیش بینی ما براین است حدود 500 کانکس را آماده و توسط اعضا ارسال شود. آغاز کار با ارسال 100 کانکس شروع شده است.

عناوین برگزیده