تاریخ: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۴۶
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۸۰۶۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

توضیحات معدن البرز شرقی در مورد تعطیلی قسمتی از معدن «تخت»

می متالز - در پی انتشار اخبار مربوط به متوقف شدن فعالیت قسمتی از معدن زغال سنگ البرز شرقی در منطقه معدنی تخت، ، این شرکت برای تنویر افکار عمومی توضیحات مکتوبی را برای گروه کارگری خبرگزاری کار ایران ارسال کرد.
توضیحات معدن البرز شرقی در مورد تعطیلی قسمتی از معدن «تخت»

به گزارش می متالز، به دنبال انتشار خبر تعطیلی قسمتی از معدن زغال سنگ البرز شرقی، روابط عمومی این واحد معدنی توضیحاتی را جهت تنویر افکار عمومی منتشر کرد.

متن این توضیحات را که باید پاسخ کارفرمای معدن زغال سنگ البرز شرقی نسبت به اظهارات مدیر کل کار استان گلستان تلقی کرد، به شرح ذیل است:

در پی انتشار خبر تعطیلی تونل ۲ از تونلهای معدن تخت در شرکت معادن زغالسنگ البرز شرقی واقع در شهرستان مینودشت، آقای مازندرانی مدیر کل اداره تعاون ،کار و رفاه جتماعی استان گلستان علت این اتفاق را  نشت گاز متان اعلام کرده است و همین رابطه روابط عمومی شرکت معادن زغالسنگ البرز شرقی با صدور این این اظهارات را تکذیب می‌کند.

با توجه به ماده ۱۰ آیین نامه ایمنی معادن( تمام اشخاصی که قصد ورود به معدن را دارند باید آموزش‌های ایمنی لازم توسط مراجع ذیصلاح در ارتباط با نوع کار محوله و ایمنی عمومی دیده باشند) بازرسان و کارشناسان اداره کار استان گلستان بدون گذراندن مراحل آموزشی در منطقه معدن و عدم امضای فرمهای ایمنی، قصد ورود به تونل را داشته که  به منظور حفظ جان و سلامت افراد از ورود آنها به تونل توسط مسئولین ایمنی این شرکت ممانعت به عمل آمد که این موضوع نارضایتی کارشناسان اداره مذکور را در پی داشت.

شایان ذکر است که بازرسان اداره کار که در مورخ ۹۶/۶/۱۴ در منطقه معدن تخت حضور یافته بودند چند نقص جزئی را اعلام ، که مسئولین معدن نسبت به رفع آنی نواقص اقدام کردند.

همچنین کارشناسان اداره صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان طی نامه شماره ۱۲۸/۳۰/۴۱۸۶۹مورخ ۹۶/۹/۹  بروز رسانی نقشه تهویه۲ را به عنوان نقص تلقی و خواستار رفع آن شده و هیچ گونه اشاره ای مبنی بر نشت گاز متان و فقدان دستگاه تهویه در معدن ننموده اند که متاسفانه بازرسان اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گلستان درتاریخ ۹/۹/۹۶ به دلیل عدم ایمنی نشت گاز متان در اشترکهای شماره ۸ و ۱۰ دستور تعطیلی تونل ۲ معدن فوق را صادر کردند.

ضمنا با توجه به اینکه تدارکات رسانی، تردد کارگران و ارسال هوای فشرده ی مورد نیاز تونلهای ۳و۴ معدن تخت از طریق تونل ۲ صورت می‌گیرد با تعطیلی تونل مذکور عملا امکان فعالیت در تونلهای دیگر به جهت حفظ جان کارگران زحمتکش معدن وجود نداشته و از این‌رو تونل های ۳و۴ نیز تعطیل گردید که در همین راستا تعداد یک صد نفر از کارگران معدن بیکار شدند که در حال حاضر با تجمعات مکرر خواستار بازگشت به کار می باشند.

منبع: ایلنا
عناوین برگزیده