تاریخ: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۵:۵۴
بازدید: ۳۰۷
کد خبر: ۸۰۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جریان نشست تجاری ایران و غنا مطرح شد:

زمینه مساعد توسعه همکاری ایران و غنا در حوزه زیرساخت

می متالز - در نشست تجاری ایران و غنا، فعالان اقتصادی دو کشور به بررسی راه‌های گسترش همکاری پرداختند. در این نشست، غنا به عنوان کشوری با اقتصاد آزاد و جذاب برای سرمایه‌گذاری عنوان شد که برنامه‌های توسعه‌ای با اهمیتی در حوزه زیرساخت دارد و ایران می‌تواند در بسیاری از آنها فعالیت موثر داشته باشد.
زمینه مساعد توسعه همکاری ایران و غنا در حوزه زیرساخت

به گزارش می متالز، نشست تجاری ایران و غنا در روز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه با حضور فعالان اقتصادی، تاجران و بازرگانان دو کشور به میزبانی سازمان توسعه صادرات غنا و در محل این سازمان برگزار شد.

در این نشست، دان کاوسو، رئیس اتاق غنا ضمن تسلیت به ملت ایران به دلیل جان باختن و زخمی شدن شماری از مردم کرمانشاه در زلزله اخیر، گفت: غنا دارای اقتصاد بازار آزاد و جذاب برای سرمایه گذاران خارجی است و درگزارش‌های بین المللی به عنوان یک کشور پیشرو در ارائه تسهیلات و قوانین تجارت آزاد در بین کشورهای افریقایی معرفی شده است.

رئیس اتاق غنا با اشاره به اینکه کشورش دارای محصولات کشاورزی مانند کاکائو، آناناس، مانگو، پاپایا و صنایع دستی برای صادرات است، افزود: دولت غنا برنامه‌های زیادی برای توسعه تجارت و ایجاد زیرساخت‌هایی مانند جاده و سد سازی در نظر دارد که می‌تواند زمینه خوبی برای اغاز و توسعه همکاری با ایران باشد.

در ادامه این نشست، علی‌اصغر زبر دست، رئیس اتاق همدان نیز ضمن معرفی ظرفیت‌های اقتصاد ایران، به زمینه‌های مساعد برای همکاری بین دو کشور اشاره کرد و گفت: ایران تجربیات خوبی در همکاری و اجرای پروژه‌های ساخت و زیر ساخت در کشورهای افریقایی داشته است و از آنجایی که طبق صحبت‌های رئیس جمهور غنا، دولت این کشور قصد دارد 2هزار پروژه سد سازی اجرا کند، شرکت‌های توانمند ایرانی می‌توانند در این خصوص همکار‌ی‌های موثری داشته باشند.

زبردست ادامه داد: ما می‌توانیم در بخش‌های دارو سازی، ماشین الات کشاورزی، لوازم الکترونیکی، مصالح ساختمانی  و صنایع غذایی با غنا همکاریهای گسترده داشته باشیم.

رئیس اتاق همدان همچنین با اشاره به توانمندی‌های ایران در عرصه صنعت پتروشیمی، تصریح کرد: ایران می‌تواند محصولات پتروشیمی به غنا صادر کند و زنجیره تامین صنایع پائین دستی کشور غنا را بر عهده بگیرد.

بر اساس این گزارش، ششمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های اقتصادی مشترک ایران و غنا با حضور وزیر جهاد کشاورزی ایران و همتای غنایی او در آکرا پایتخت این کشور برگزار شد.

هیات تجاری اتاق ایران به همراه وزیر کشاورزی برای حضور در ششمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های اقتصادی مشترک ایران و غنا به آکرا پایتخت این کشور سفر کرد و در این هیات، ۳۵ نفر از فعالان اقتصادی کشور در زمینه‌های کشاورزی، مواد غذایی، دارو، خدمات فنی- مهندسی و نمایندگانی از سازمان‌های دولتی حضور داشتند.

مراسم کلنگ زنی مرکز تجاری اتاق همدان و افتتاح برخی دیگر از پروژه‌های اقتصادی مانند کارخانه آبمیوه گیری در آکرا نیز در جزیان  در این سفر صورت گرفت.

عناوین برگزیده