تاریخ: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۲۲
بازدید: ۳۳۲
کد خبر: ۸۱۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتاق شیراز:

انتظار بخش خصوصی، برقراری عدالت مالیاتی است

می متالز - رئیس اتاق شیراز معتقد است توسعه و اداره کشور باید بر اساس مالیات و نه فروش نفت باشد و انتظار بخش خصوصی از دستگاه مالیاتی کشور، برقراری عدالت مالیاتی است و از این مهم حمایت می‌کند.
انتظار بخش خصوصی، برقراری عدالت مالیاتی است

به گزارش می متالز، رئیس اتاق شیراز با حضور در نشست کمیسیون گردشگری این اتاق که میزبان مدیر کل امور مالیاتی و فعالان اقتصادی استان فارس بود، تأکید کرد: انصاف نیست که کارگر یا کارمند قبل از دریافت حقوق، مالیات خود را بپردازند، واحدهای تولیدی مالیات خود را پرداخت کنند و واسطه‌ها و قاچاقچیان کالا که حجم زیادی از بازار را در اختیار دارند، هیچ‌گونه مالیاتی نپردازند و از امکانات کشور نیز استفاده کنند.

بر اساس اظهارات جمال رازقی، رئیس اتاق شیراز، بخش خصوصی برای تحقق عدالت مالیاتی در کنار دستگاه مالیاتی قرار دارد.

رازقی با اشاره به تفاهم‌نامه اتاق شیراز و اداره کل مالیاتی استان فارس اظهار داشت: اتاق شیراز و اداره کل مالیاتی استان فارس تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرده‌اند که در حال حاضر مفاد آن از طریق هر دو بخش در حال اجرا و پیگیری است.

رئیس اتاق شیراز اضافه کرد: متأسفانه به دلیل خشک‌سالی و محدودیت در سرمایه‌گذاری در بخش صنعت جمعیت شهر شیراز رو به افزایش است و رشد جمعیت حاشیه‌نشین، وضعیت نگران‌کننده‌ای دارد.

وی یکی از راهکارهای مؤثر در ایجاد اشتغال در این استان را توجه به بخش گردشگری دانست و تشریح کرد: سرمایه‌گذاری و حمایت از سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری باید به عنوان یک اولویت در استان مورد توجه قرار گیرد.

 

بنگاه‌های اقتصادی مشاور مالیاتی داشته باشند

در ادامه محسن کاویانی، مدیر کل امور مالیاتی استان فارس تصریح کرد: اگر بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی برای انجام هر فعالیتی از مشاور مالیاتی استفاده کنند، بسیاری از مشکلات آنها حل می‌شود.

وی بیان کرد: برخی از ابهام‌ها و گلایه‌ها در مباحث مالیاتی به این دلیل است که فعالان اقتصادی به وظایف خود آگاه نیستند و در نهایت دچار گره و گرفتاری‌های مالیاتی می‌شوند.

کاویانی با اشاره به تغییرات قوانین مالیاتی در چندین دوره در قانون کشور تأکید کرد: برخی از موارد مورد اعتراض گروه‌های مختلف در خصوص اداره مالیاتی مربوط به قانون گذشته است که بر اساس قانون جدید اداره امور مالیاتی به مردم اظهارنامه می‌دهد.

مدیر کل امور مالیاتی استان فارس ادامه داد: سرآمد همه قانون‌ها در بخش مالیات کشور قانون فعلی است که بر اساس این قانون چانه‌زنی در دستگاه مالیاتی و اختیارات مأموران مالیاتی برداشته شده است، بنابراین فعالان اقتصادی باید رعایت قانون جدید را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه در صورت عمل به تکالیف، نیاز به چانه‌زنی در قانون نیست اظهار داشت: امروز کار دستگاه مالیاتی متفاوت با گذشته است به طوری که دستگاه مالیاتی با اجرای طرح جامع مالیاتی در کشور تمام فرآیندهای خود را الکترونیکی کرده و به تمام اطلاعات گردش حساب افراد در بخش‌های مختلف دسترسی دارد. اجازه دسترسی به تراکنش‌ها به اداره مالیاتی داده شده است هرچند تاکنون بر اساس انها اقدامی صورت نگرفته است.

کاویانی تصریح کرد: شاه کلید فعالیت‌های مالیاتی برخورداری از دفتر و فاکتور است که اگر هر یک از بنگاه‌های اقتصادی و افراد این اصول را رعایت کنند دچار مشکل مالیاتی نخواهند شد.

عناوین برگزیده