تاریخ: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۹:۴۳
بازدید: ۳۷۵
کد خبر: ۸۱۵۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
از امروز به مدت ۱۰ روز کاری آغاز شد؛

پذیره نویسی صندوق طلای "کیان" در بورس کالا

می متالز - پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر سکه طلای کیان از ۱۸ آذر ماه جاری آغاز می شود و به مدت ۱۰ روز کاری ادامه می یابد.
پذیره نویسی صندوق طلای "کیان" در بورس کالا

به گزارش می متالز، موسسین این صندوق که از نوع صندوق سرمایه گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر سکه طلا و با ساختار قابل معامله بوده است، شرکت مدیریت سرمایه کیان و شرکت کارگزاری بورس آثل هستند.
از دیگر ارکان این صندوق می توان به شرکت مشاور سرمایه گذاری آوای آگاه به عنوان متولی، گروه مالی نور انوار به عنوان بازارگردان و موسسه حسابرسی بیات رایان به عنوان حسابرس آن اشاره کرد.
طبق اساسنامه صندوق سرمایه گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر سکه طلا کیان، سرمایه گذاری در انواع اوراق بهادار مبتنی بر سکه طلا، اوراق مشتقه مبتنی بر سکه طلا، اوراق بهادار با درآمد ثابت و گواهی سپرده بانکی موضوع فعالیت آن اعلام شده است.
همچنین موسسان ۱۰۰ درصد از واحدهای سرمایه گذاری ممتاز صندوق به تعداد یک میلیون واحد را متعهد شده اند؛ مابقی واحدهای سرمایه گذاری صندوق به ارزش مبنای هر واحد ۱۰ هزار ریال برای پذیره نویسی و خرید عموم عرضه می شود.
تعداد واحدهای سرمایه گذاری قابل انتشار ۱۰۰ میلیون واحد بوده و ۹۹ میلیون واحد آن با ارزش اسمی ۱۰ هزار ریال پذیره نویسی عمومی شده و هر یک از دارندگان واحدهای سرمایه گذاری به نسبت تعداد واحدهای سرمایه گذاری خود، در خالص دارایی های صندوق سهیم اند.
خرید واحدهای ETF مستلزم وجود کد معاملاتی فعال در سیستم شرکت سپرده گذاری مرکزی بوده و نقل و انتقال واحدهای سرمایه گذاری انواع صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله و صدور و ابطال آنها معاف از مالیات است.
شایان ذکر است محدودیت حجمی برای هر سفارش خرید در نظر گرفته نشده و حداکثر تعداد اوراق قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی حقیقی و حداکثر تعداد اوراق قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی حقوقی نامحدود است.
دوره پذیره نویسی واحدهای این صندوق در صورت عدم فروش ۹ میلیون واحد تعیین شده در اساسنامه، برای یکبار و به مدت پنج روز کاری از تاریخ ۲ تا ۶ دی ماه سال جاری قابل تمدید است.
گفتنی است، معاملات ثانویه واحدهای سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری قابل معامله، پس از اتمام پذیره نویسی و ثبت صندوق، در بازار صندوق های سرمایه گذاری (قابل معامله) بورس کالای ایران آغاز می شود و دارندگان و متقاضیان خرید می توانند با مراجعه به کارگزاران عضو بورس کالای ایران اقدام به خرید یا فروش این واحدها نمایند.

عناوین برگزیده