تاریخ: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴:۴۱
بازدید: ۴۳۷
کد خبر: ۸۱۷۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
رییس سازمان صنعت ،‌معدن و تجارت فارس :

صادرات سبب خروج تولید کاشی و سرامیک از رکود می شود / فعالیت بیش از 2200 نفر کارگر در کارخانجات کاشی و سرامیک استان فارس

می متالز - رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس گفت : برای استفاده صحیح از تکنولوژی، یافتن بازارهای هدف، ورود موفقت آمیز به بازارهای رقابتی و افزایش کمی و کیفی صادرات در تولیدات صنعتی بالاخص کاشی وسرامیک ، بی شک نیاز به آموزش تولیدکنندگان و صادرکنندگان داریم.
صادرات سبب خروج تولید کاشی و سرامیک از رکود می شود / فعالیت بیش از 2200 نفر کارگر در کارخانجات کاشی و سرامیک استان فارس

به گزارش می متالز، علی همتی در بازدید از خطوط تولید و روند فعالیت کارخانجات کاشی و سرامیک حافظ پس از انجام فعالیت های بازسازی و نوسازی افزود: ظرفیت تولید این مجموعه 7.5 میلیون متر مربع انواع کاشی در سال است همچنین در این کارخانه زمینه اشتغال تعداد 300 نفر نیروی کار مجرب و آموزش دیده در بخش‌های مختلف این شرکت در چند خط تولید انواع کاشی و سرامیک کف و دیوار فراهم شده است.
همتی افزود : دراین مجموعه طیف گسترده‌ای از محصولات باکیفیت، متنوع و زیبا با تکیه بر فناوری‌های جدید و توام با نوسازی و تجهیز ماشین‌آلات پاسخ‌گوی نیازها و سلایق بخش وسیعی از مصرف کنندگان محصولات سرامیکی در کشور و خارج کشور هستند .

همتی ادامه داد : تعداد 4 واحد تولید انواع کاشی و سرامیک در استان فارس فعال هستند که سالانه بیش از 42.3 میلیون متر مربع انواع کاشی و سرامیک تولید می کنند و زمینه اشتغال 2219 نفر را به صورت مستقیم و 20 هزار نفر را به صورت غیر مستقیم فراهم کرده اند.
همتی با اشاره به پیشرفتهای جهانی صنعت کاشی و سرامیک افزود : ضرورت دارد؛ با توجه به رشد و توسعه صادرات و افزایش کمی وکیفی محصولات وتولیدات با بسته بندیهای مناسب در کارخانجات کاشی وسرامیک ضمن بهره گیری از مجهز ترین دستگاه ها ، ماشین آلات و تکنولوژی های روز جهانی ، ارتقای سطح دانش فنی نیز میسر شود.

به گفته وی توجه به حفظ کیفیت و ارتقای محصولات تولیدی ، بهره گرفتن از دانش و تجربه به موازات یکدیگر، داشتن دانش فنی و نیروی متخصص متناسب با ورود فناوری های جدید، توجه کردن به چرخه عمر محصولات و داشتن خلاقیت، داشتن شناخت از بازارهای جدید و سیاست های ورود به آنها، توجه به سلیقه مشتری و برندسازی از فاکتورهای موفقیت آمیز رشد وتوسعه صنعت کاشی و سرامیک استان وکشور است.

وی تاکید کرد: با توسعه صنعت کاشی و سرامیک، علاوه بر فعال شدن بسیاری از معادن خاک استان، صنایع جانبی از قبیل صنایع بسته‌بندی، لعاب‌ سازی، قالب سازی، ساخت قطعات و ماشین آلات ، گلوله‌های سرامیکی و به ویژه صنعت حمل و نقل از رونق قابل توجهی برخوردار می شود .

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان فارس گفت : باید بخش خصوصی راباور کنیم و به این بخش بعنوان بازوی قوی فعالیتهای اقتصادی ، تولیدی ، صنعتی ومعدنی وتجاری توجه ویژه ای شود ونیز مسیر توسعه ورشد وشکوفایی استان دراین حوزه هموارگردد .

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده