تاریخ: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۳۲
بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۸۱۷۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در لایحه بودجه 97 ارایه شد:

اجازه تهاتر 4هزار میلیارد تومانی طلب ها و بدهی های ایمیدرو

می متالز - لایحه بودجه 97، تهاتر طلب ها با بدهی های ایمیدرو تا سقف 4هزار میلیارد ریال را مجاز اعلام کرد.
اجازه تهاتر 4هزار میلیارد تومانی طلب ها و بدهی های ایمیدرو

به گزارش می متالز، در لایحه بودجه سال ۹۷ که امروز از سوی حسن روحانی رییس جمهوری به مجلس تقدیم شد، اعلام شده مطالبات قبل از سال ۹۷ ایدرو و ایمیدرو تا سقف چهار هزار میلیارد ریال از طریق گردش خزانه تهاتر می‌شود. تهاتر طلب ها با بدهی های این سازمان از طی سال های اخیر از سوی رییس هیات عامل ایمیدرو مطرح شده بود و در ملاقات اخیر کرباسیان با نمایندگان کمیسیون نظارت بر اصل 44 قانون اساسی مجلس، ‌مورد تاکید قرار گرفت.
رییس هیات عامل ایمیدرو گفته بود: 4600 میلیارد تومان از دولت طلب داریم اما پولی هم نمی خواهیم. تهاتر بدهی ها با طلب ها پس از تایید سازمان حسابرسی،‌ یکی از راه هایی است که توان مالی ایمیدرو را برای انجام وظایف توسعه ای خود یاری می کند.
در تبصره 6 ماده واحده لایحه بودجه 97 کل کشور آمده است: به دولت اجازه داده می شود مطالبات قبل از سال 97 سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) بابت مشارکت در تأمین سرمایه بانک تخصصی صنعت و معدن و همچنین مطالبات سازمان های مذکور و شرکت ملی صنایع پتروشیمی بابت سهم آنها از واگذاری سهام مطابق قوانین مربوط را به بدهی آنها به دولت بابت مالیات، سود سهام تا سقف چهار هزار میلیارد ریال به صورت جمعی –خرجی از طریق گردش خزانه تهاتر کند.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده