تاریخ: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۴۹
بازدید: ۴۷۰
کد خبر: ۸۱۸۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

روسیه و چین به دنبال نفوذ در قیمت گذاری جهانی طلا

می متالز - از آنجایی که روسیه، چین، هند، برزیل و افریقای جنوبی همگی یا تولید کننده های بزرگ طلا و یا مصرف کننده بزرگی هستند و یا هر دو این موارد، احتمال می رود بریکس ( گروه اقتصادهای نوظهور دنیا) تاکید خود را در زمینه شبکه مبادلات طلا بر بازار فیزیکی طلا معطوف کند.
روسیه و چین به دنبال نفوذ در قیمت گذاری جهانی طلا

به گزارش می متالز، شاخص های قیمت گذاری طلا که از چنین سیستمی خارج گردد می تواند بر اساس معاملات بازار فیزیکی طلا باشد در حالی که از مسیر فعلی قیمت گذاری طلا در بازارهای جهانی فاصله دارد.

چنین سیستمی می تواند تهدیدی برای بازارهای معاملات فعلی طلا در نیویورک و لندن باشد. در حال حاضر بازارهای سهام OTC  لندن و COMEX  نیویورک قیمت جهانی طلا را تعیین می کنند.  این دو بازار به طور کامل از بازار فیزیکی این فلز گران بها مجزا هستند. در واقع قیمت بازار فیزیکی طلا تاثیری بر نرخ تعیین شده آن ها ندارد.

دو تولید کننده اصلی طلای دنیا یعنی روسیه و چین و سایراقتصادهای نوظهور می توانند نحوه قیمت گذاری فعلی طلا را تغییر دهند.

اولین بار آوریل سال جاری روسیه و چین نسبت به وضعیت مبادلات بازار جهانی طلا تبادل نظر کردند. آن ها قصد دارند با برقراری ارتباطی موثر بین شانگهای و مسکو به عنوان شهر هایی که مبادلات طلای روسیه و چین در آن ها صورت می گیرد ارتباط بهتری در بازارهای طلای دو کشور ایجاد کنند. کشورهای بریکس اقتصادهای بزرگی هستند که ذخایر طلای بالایی دارند و تولید و مصرف آن ها نیز بالاست.

منبع: ایفنا
عناوین برگزیده