تاریخ: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۱۱
بازدید: ۳۲۵
کد خبر: ۸۲۳۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
متال‌بولتن:

سیر بسیار صعودی قیمت مس؛ اما از 2018

می متالز - متال‌بولتن در تازه‌ترین تحلیل خود از آینده بازار مس اعلام کرده است با وجود روند کاهشی قیمت مس پس از رسیدن به بیشترین سطح قیمتی در اواسط ماه اکتبر؛ اما جو حاکم بر بازار کنونی حاکی از آن است که بازار قیمت مس سیری صعودی در سال آینده خواهد داشت.
سیر بسیار صعودی قیمت مس؛ اما از 2018

به گزارش می متالز، به نقل از متال‌بولتن، قیمت مس از زمانی که به بیشترین سطح اخیر خود برابر با 7هزار و 177 دلار بر تن در اواسط ماه اکتبر رسید، با روندی نزولی همراه شد. معاملات بازار مس تاکنون حاکی از آن است که رشد قیمت سبب شد تا فروش به جهت بهره‌مندی از سطوح بالای قیمتی و همچنین فروش معاملات آینده افزایش پیدا کند و این امر باعث شد تا روند صعودی قیمت واژگون شود. چنین برآورد می‌شود که این فعالیت‌ها سبب افت نوسانی قیمت تا سطح 6هزار و 700 دلار بر تن بوده است.
بر اساس این گزارش، جو حاکم بر بازار کنونی حاکی از آن است که قیمت مس سیری صعودی در پیش خواهد گرفت، با این وجود، نشانه‌های وقوع کسری عرضه در بازار همچنان کم‌رنگ است. موجودی مس انبارهای بورس فلزات لندن در کاهش بوده است؛ در حالی‌که موجودی مس انبارهای بورس نیویورک و شانگهای روند افزایشی دارند. در بازار جهانی، قراضه به‌اندازه کافی در دسترس است و پریمیوم‌های کاتد تقریباً بدون تغییر و ثابت باقی مانده است. از این‌رو، قیمت مس در شرایط انتظار با اندکی روند کاهشی همراه خواهد بود؛ این در حالی است که عوامل بنیادی بازار مس در جهت رشد قیمت است.
کاهش موجودی غیر رسمی قراضه و کاتد مسی که پیش‌تر انبار شده بودند، تاکنون که بازار با کسری عرضه کنسانتره و تولیدات معدنی همراه بوده، سبب حفظ تعادل نسبی عرضه و تقاضا در بازار شده است. با این وجود، موجودی انبارها پایان‌پذیرند و زمانی‌ که این روند متوقف شود، کسری چشمگیری در فصول آینده در بازار شاهد خواهیم بود. این مسأله سبب می‌شود که قیمت مس با سیر شدیداً صعودی همراه باشد؛ اما از سال آتی.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده