تاریخ: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۳۰
بازدید: ۲۹۹
کد خبر: ۸۲۳۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

تولید محصولات فولاد مبارکه اصفهان در 5 سال گذشته 30 درصد رشد داشت

می متالز - مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان گفت: تولید محصولات این مجتمع صنعتی در پنج سال گذشته 30 درصد رشد داشت.
تولید محصولات فولاد مبارکه اصفهان در 5 سال گذشته 30 درصد رشد داشت

به گزارش می متالز، بهرام سبحانی روز سه شنبه در بازدید خبرنگاران رسانه های کشور از فولاد مبارکه افزود: روند افزایش تولید در این مجتمع صنعتی از سال 70 تاکنون همچنان صعودی بوده است.
وی رشد تولید محصولات فولاد مبارکه در سال جاری نسبت به سال گذشته را 14 درصد اعلام کرد.
سبحانی گفت: ظرفیت تولید مجموعه فولاد مبارکه در حال حاضر 10 میلیون و 300 هزار تُن است که با راه اندازی فولادسپید دشت و توسعه فولاد هرمزگان به بیش از 13 میلیون تن خواهد رسید.
وی با بیان اینکه ظرفیت تولید محصولات مجموعه فولاد مبارکه تا سال 1404 به 25 میلیون تُن می رسد، افزود: برنامه جامع و مشخصی برای افزایش تولید و رسیدن از رقم 13 میلیون تُن به 25 میلیون تُن وجود دارد.
مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: توزیع محصولات این مجتمع برای پاسخ به نیاز داخلی در هشت ماهه سالجاری 32 درصد بیش از توزیع سال 95 بود.
وی اظهار کرد: 84 درصد از محصولات این شرکت در هشت ماهه سالجاری به داخل کشور و 16 درصد به صادرات اختصاص پیدا کرد.
سبحانی اضافه کرد: حدود 2 هزار و 800 شرکت بالادستی با مجتمع فولاد مبارکه همکاری دارند.
وی افزود: حدود یکهزار کارخانه بصورت مستقیم و حدود سه هزار شرکت بصورت غیرمستقیم از محصولات فولاد مبارکه استفاده می‌ کنند.
وی گفت: سه مجموعه بزرگ فولادسازی کشور به نام های مجتمع فولاد مبارکه، فولاد سبا و فولاد هرمزگان، زیرمجموعه این شرکت محسوب می شوند.
سبحانی گفت: در مجتمع فولاد مبارکه 14 هزار و 250 نفر، در فولاد صبا یکهزار و 300 نفر و در هرمزگان یک هزار و 673 نفر اشتغال مستقیم وجود دارد.
سبحانی بااشاره به اینکه 44 درصد از تولیدات فولاد مبارکه در هشت ماه امسال به خاور دور صادر شد، افزود: 38 درصد از محصولات فولاد مبارکه در هشت ماهه سالجاری به خاورمیانه، 15 درصد به کشورهای اروپایی و 3 درصد هم به آفریقا صادر شد.
وی با بیان اینکه هر سال تعداد زیادی پروژه در فولاد مبارکه افتتاح می شود، گفت: بطور میانگین هر سه ماه یکبار یک پروژه در این مجتمع افتتاح می شود.
سبحانی با بیان اینکه در چهار سال گذشته حدود 6 هزار میلیارد تومان در این مجموعه سرمایه گذاری شده است، گفت: بیشترین میزان سرمایه گذاری به ترتیب در فولاد سنگان، توسعه فولاد سبا، خرید سهام شرکت سرمایه گذاری ورق خودرو و شرکت فولاد سنگ سرمایه گذاری شده است.
وی افزود: فولاد مبارکه برای سرمایه گذاری در این پروژه ها از تسهیلات داخلی و خارجی استفاده نکرده و تنها از طریق منافع و صرفه جویی داخلی، این سرمایه گذاری ها را انجام داده است.
سبحانی با اشاره به اینکه بیش از 2 هزار و 250 میلیارد تومان از محل بومی سازی قطعات و تجهیزات در فولاد مبارکه صرفه جویی شده است، گفت: روند رو به رشد بومی سازی تجهیزات و قطعات در این مجتمع در چهار سال گذشته حدود 53 درصد رشد پیدا کرده و بومی سازی تجهیزات در این مدت 114 درصد رشد یافته است.
تور صنعتی بازدید خبرنگاران اقتصادی رسانه های کشور از شرکت فولاد مبارکه اصفهان روز سه شنبه با حضور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت و جمعی از خبرنگاران اقتصادی رسانه های کشور برگزار شد.
خبرنگاران در این بازدید با حضور در خطوط تولید و نواحی مختلف بویژه واحد ریخته گری و نورد گرم و سرد از نزدیک با روند تولید در این شرکت آشنا شدند.
فولاد مبارکه بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه است.
این مجتمع فولادی با سهم بیش از 50 درصدی در تولید فولاد کشور دارای ارزش فعلی 200 هزار میلیارد ریال است.
شرکت فولاد مبارکه با داشتن حدود 12 میلیون تُن ظرفیت آهن اسفنجی، بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان محسوب می شود.

منبع: ایرنا
عناوین برگزیده