تاریخ: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۳۵
بازدید: ۳۰۲
کد خبر: ۸۲۴۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در پیام وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح شد؛

باید تجربه‌های دکتر نیازمند را در مسیر تعالی کشور به‌کار گیریم

می متالز - «محمد شریعتمداری»، وزیر صنعت، معدن و تجارت، در پیامی به‌مناسبت درگذشت دکتر «رضا نیازمند» گفت: اکنون وظیفه ماست که از تجربه‌های ایشان بهره گیریم و آن‌ها را در مسیر تعالی و پیشرفت سرزمین‌مان به‌کار بندیم.
باید تجربه‌های دکتر نیازمند را در مسیر تعالی کشور به‌کار گیریم

به گزارش می متالز، متن پیام تسلیت وزیر صنعت، معدن و تجارت به این شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون
خبر تأسف‌بار درگذشت استاد ارجمند جناب آقای دکتر رضا نیازمند، بنیان‌گذار سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و سازمان مدیریت صنعتی، موجب تأثر خاطر همه آشنایان و علاقه‌مندان آن فرهیخته گران‌قدر شد.
هجران چنین شخصیت ارزنده‌ای که عمر پربرکت خود را صرف توسعه دانش، پژوهش، صنعت و فناوری و اتکا به تولید ملی و خدمت صادقانه به کشور کرد، بسی گران و جانکاه است.
عشق به ساختن و آفریدن، آن‌چنان در تار و پود روح و روان دکتر نیازمند در جریان بود که نام و یاد او در پنجاهمین سال تاسیس ایدرو ماندگار خواهد بود.
اگرچه نسل پیش از انقلاب وی را به‌عنوان بنیان‌گذار شرکت‌هایی مانند ماشین‌سازی و تراکتورسازی تبریز، ایرالکو و ماشین‌سازی اراک و سازمان‌هایی نظیر سازمان مدیریت صنعتی و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و اولین مدیرعامل شرکت ملی مس و عضو هیات توسعه و هیات‌امنای دانشگاه صنعتی شریف می‌شناسند، اما این شخصیت علمی و صنعتی پس از انقلاب به سمت مطالعات در حوزه قرآن‌پژوهی و اسلام‌شناسی پیش رفت.
این بخش از زندگی او که تا پایان عمر طولانی‌شان نیز ادامه داشته، به انتشار کتاب‌های منحصربه‌فردی در حوزه قرآن‌پژوهی و تاریخ اسلام و همچنین تاریخ معاصر ایران منجر شده است.
اکنون وظیفه ماست که از آن‌همه  درس و تجربه، بهره بگیریم و آن  را در مسیر تعالی و پیشرفت سرزمین‌مان به‌کار گیریم.
اینجانب ضایعه درگذشت آن فقید سعید را به خانواده سوگوار ایشان و جامعه علمی و صنعتی کشور تعزیت و تسلیت عرض می‌نمایم و علو درجات و آرامش روح آن مرحوم مغفور را از خداوند مهربان مسألت دارم.

محمد شریعتمداری
وزیر صنعت، معدن و تجارت

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده