تاریخ: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۰۸
بازدید: ۴۳۵
کد خبر: ۸۲۶۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
کوهکن در نطق میان دستور:

رفع سرگردانی بازنشستگان صنعت فولاد در پی عنایت دولتمردان/ کشاورزان اصفهانی چشم انتظار اصلاح روند مسئولان

می متالز - نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی دولتمردان به وضعیت صندوق بازنشستگی صنعت فولاد و کشاورزان استان اصفهان شد.
رفع سرگردانی بازنشستگان صنعت فولاد در پی عنایت دولتمردان/ کشاورزان اصفهانی چشم انتظار اصلاح روند مسئولان

به گزارش می متالز، محسن کوهکن‌ریزی در نشست علنی روز یکشنبه 19آذرماه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: برغم اینکه در طول چند دوره فعالیتی که در مجلس شورای اسلامی داشته ام، همواره تلاش کرده ام تا مشکلات را از طریق تعامل و مکاتبه برطرف کرده و کمتر از تریبون صحن برای بیان این مشکلات استفاده کنم، اما در صورتی که از نتیجه مایوس شویم، چاره‌ای نیست به غیر از اینکه مشکل از تریبون مطرح شود تا مطالبه گران در جریان باشند که خواسته آنها پیگیری شده است.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم‌اکنون بخشی از سیستم مدیریتی استان اصفهان به عنوان استانی پیشرفته و برخوردار دچار پیچ شخصیت شده و در محاق پیچ شخصیت آنها، شهرستان های اطراف آن وضعیت خوبی از نظر نظارت و سرکشی به منظور رسیدگی به اموراتشان ندارند و این موضوعی است که تعدادی از نمایندگان مجلس نیز از آن اطلاع دارند.

وی در بیان انتظاری که از مدیران استان اصفهان وجود دارد تصریح کرد: از مدیریت جدید این استان انتظار داریم تا به این مشکل پایان دهد و باعث نشود که در نطق های بعدی به ارائه جزییات آن بپردازیم.

کوهکن خطاب به مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: سال گذشته طی بررسی بودجه مشکل صندوق بازنشستگان فولاد در کمیسیون تلفیق مطرح شد و معاون آقای دکتر دژپسند تاکید کرد که نمی گذاریم سال 96 کسری این صندوق با مشکل مواجه شود، چون مصوب کردن برنامه ششم و لایحه بودجه همزمان شد، ناگزیر مجلس ورود پیدا کرد و به بخش خآخر آخر تکلیف قانونی خود در برنامه پنج ساله عمل کرده و یک ردیفی را تعیین کرد و حکمی را آورد و آن را تا اواخر خردادماه اجرا کرد، بعد در لابلای اختلاف سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزارت رفاه بازنشستگان مظلوم صنعت فولاد که حداقل از شش استان کشور هستند، با هزینه های امروز چندین ماه است که سرگردان هستند، در این شرایط وظیفه کیست که این کسری را تامین کند، ما در مجلس حکم قانونی آن را آورده ایم بنابراین تقاضا داریم این مشکل را پایان داده و مشکل آنها را برطرف سازند.

 

مجلس علیه دولت انگلیس اقامه دعوا کند

وی تصریح کرد: تجربه تاریخی نشان می دهد که هر گاه استعمار نو بر برنامه های خودمردم گریزی ، مردم کشی و حق کشی را افزوده است، شیشه عمر خود را زودتر شکسته است، بنابراین با تصمیم نابخردانه رئیس جمهور آمریکا امیدوار هستیم همین نتیجه را به همراه داشته باشد که قطعا خواهدداشت.

کوهکن خاطرنشان کرد: در آستانه سفر وزیر امور خارجه انگلستان توصیه می‌کنم که فیلم یتیم خانه ایران را حتما ببینید، بر هیات رئیسه مجلس واجب است که این فیلیمی که درایران ساخته شده است را ببینند، چراکه آنچه در این فیلم بر اساس اسناد تاریخی به تصویر کشیده شده، بیانگر این است که دولت انگلیس با اجرای برنامه هایش باعث مرگ 9میلیون نفر شده است که اگر واقعیت داشته باشد که اسناد تاریخی آن را تایید می کند، دولت و مجلس باید علیه دولت انگلیس در مجامع بین المللی اقامه دعوا کند.

وی افزود: وزیر امور خارجه انگلیس که با ادعا و با زبانی چرب و نرمتر از آمریکا آمده اید، حداقل به عنوان تحفه سفر خود بجای مذاکره با دیگران که خوابی بیشتر نیست، چراکه امروز جمهوری اسلامی همچون دولت حاکم در قبل از انقلاب اسلامی نیست، حساب های جاری سفارت ایران را مشخص کنید تا ما با انتقال پول مشکل نداشته باشیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهارکرد: امروز کشاورزان استان اصفهان مشکل دارند و حرف حقی هم می زنند مبنی بر اینکه حقابه ای که داریم اگر بار آن کم شده به همان میزان از حقابه ما کم کنید، اما اجازه دهید کار خود را انجام دهیم بنابراین از مسئولان مربوطه در استان می خواهیم با تصمیماتشان به طور مداوم باعث اذیت، آزار و ایجاد نگرانی برای کشاورزی نشوند.

کوهکن در انتقاد از قرائت آیاتی از قرآن توسط پزشکیان افزود: از رئیس مجلس درخواست دارم، وقتی فردی تذکر 79 می‌دهد، باید در آن نطق یا تحریف شده یا توهینی صورت گرفته شده باشد، شما اسم بنده را آوردید، فریاد زدن در این مجلس از این فاصله رساندن حرف خود به هیات رئیسه است.    

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی خطاب به پزشکیان افزود: فایل صوتی آیات و احادیثی را که قرائت کردید یکبار گوش کنید و با متن قرآن تطبیق دهید، اگر من اشتباه کرده باشم  عذرخواهی می کنم، اما اگر شما اشتباه کرده باشید می‌خواهم بعد از این آیات را صحیح قرائت کنید.

عناوین برگزیده