تاریخ: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۸:۵۴
بازدید: ۲۸۴
کد خبر: ۸۲۹۵
سرویس خبر : زمین شناسی

نشست خانه معدن ایران با سرکار خانم دکتر لک

می متالز - نشست مشترک خانه معدن ایران با سرکار خانم دکتر لک رئیس جدید سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور روز دوشنبه 20 آذرماه برگزار شد.
نشست خانه معدن ایران با سرکار خانم دکتر لک

به گزارش می متالز، محمدرضابهرامن درنشست صمیمی و دوستانه ای که  بمناسبت خوشامدگویی وابراز خرسندی از انتخاب شایسته سرکارخانم دکتر لک به سمت معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت و رییس سازمان زمین شناسی کشورانجام شد گفت: جای بسی خرسندی است که زنان ما در حوزه مدیریت ارشد دوشادوش مردان قدم برمی دارند و کارهای مؤثری انجام می دهند که حضور سرکار عالی در دولت دوازدهم نیز مبین همین موضوع است.

محمدرضابهرامن ضمن یادبود و قدردانی از زحمات مهندس کره ای با تقدیر از زحمات چند ساله ایشان برای ایشان آرزوی توفیق و سلامت نمود.
‎محمدرضابهرامن گفت:انتظار داریم در دور جدید مدیریت، سازمان زمین شناسی به دوران اوج خود مشابه دهه 50 برسد.

استراتژی سازمان زمین شناسی باید استراتژی خاص و ویژه باشد، کار شما سخت نیست بلکه کاری پرفکر و بالواقع تفکر استراتژیک باید پشت مدیریت سازمان زمین شناسی قرار گیرد.

تشکل خانه معدن ایران یک تشکل صنفی_علمی است، موفقیت سازمان زمین شناسی کشور موفقیت خانه معدن ایران است.

چرخ سازمان زمین شناسی با بودجه های 50 میلیارد تومانی نمی چرخد و نیاز است تا سیاستگذاران و فعالان بخش خصوصی به این سازمان نگاه ویژه وحمایتی داشته باشند.

خوشحالیم فردی از درون سیستم مدیریتی سازمان و آشنا به امور در راس این سازمان قرار گرفته و انتظار داریم تا بیش از گذشته این سازمان ارتقا یابد.

توقع بر آن است تا همه کارکنان سازمان زمین شناسی، خانم دکتر لک را در ارتقای اهداف این سازمان یاری دهند.

بخش خصوصی با تمام توان در کنار سازمان زمین شناسی قرار گرفته است.
 

رییس سازمان زمین شناسی کشور: دفتر خانه معدن ایران در محل سازمان زمین شناسی باهدف ایجاد ارتباط نزدیک بین دو بخش تاسیس می شود تا رابطه بخش خصوصی و دولت در علوم زمین گسترش یابد.

سرکارخانم دکتر لک در جمع هیات مدیره خانه معدن گفت: شورایعالی زمین شناسی بر اساس اساسنامه سازمان در سال ١٣٣٨ احیا خواهد شد. با تشکیل این شورا سیاستگذاری در علوم زمین فراتر از سطح وزارتخانه و در سطح هیات دولت صورت خواهد گرفت یعنی براساس دو رکن:

1- رکن ایجاد شورای عالی زمین شناسی
2- شرایط انتخاب رییس سازمان

دفتر خانه معدن ایران در محل سازمان زمین شناسی تاسیس می شود تا رابطه بخش خصوصی و دولت در علوم زمین گسترش یابد.

در ترکیب شورای عالی زمین شناسی حداقل 3 عضو بامعرفی خانه معدن به عنوان نماینده بخش خصوصی حضور خواهند داشت.

تصمیم گیری در خصوص انتخاب ریاست سازمان در سطح این شورا و با تایید هیات دولت و شخص رئیس جمهور صورت می گیرد.

ما به دنبال تعامل دوجانبه بین مسائل معدنی ومحیط زیستی وتدوین استانداردهای زیست محیطی هستیم.

بخش خصوصی سازمان زمین شناسی را خانه دوم خود بداند.
 

دکتر شکوری، رییس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی ایران وعضوهیات مدیره خانه معدن ایران گفت: اصلی ترین وظیفه سازمان زمین شناسی یکپارچه سازی اطلاعات اکتشافی پراکنده در دست وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی است.

دکترشکوری ضمن تبریک مجدد به سرکارخانم دکتر لک، گفت: بهتر است همه بازیگران اکتشاف تحت نظر سازمان زمین شناسی به فعالیت خود ادامه دهند.

بهتر است تا سازمان زمین شناسی کشور برای پرهیز از موازی کاری و اتلاف منابع و وقت،از اطلاعات اکتشافی موجود در سازمان انرژی اتمی و شرکت ملی نفت بهره برداری نماید و در این زمینه هم افزایی صورت گیرد.

شکوری گفت: مدیریت سازمان زمین شناسی درحوزه ی اطلاعات پایه زمین شناسی وجمع بندی اطلاعات و ارائه اطلاعات به فعالین بسیار مهم و حائز اهمیت است.

 

دکترشعبانی،دکترقربانی، مهندس باقری ودیگر اعضا ی خانه معدن ایران نیز مواردی را طرح نمودند:

دکتر شعبانی، رییس کمیته اکتشاف خانه معدن ایران گفت:ای کاش سازمان زمین شناسی اکتشافات بنیادی را بجای اکتشافات عمیق در راس مطالعات خود جایگزین نماید.

آمایش سرزمین از بزرگترین فقدانهای جامعه ی معدنی و زمین شناسی ماست.

دکتر قربانی،نایب رییس کمیته اکتشاف و کمیته گوهر خانه معدن ایران و عضو کمیته ملی چینه شناسی کشور گفت: تنها ١٠درصد از منابع ملی از بخش اکتشاف و زمین شناسی است.

٢تا٣درصد از درآمد ناخالص ملی باید به بخش گوهر تزریق شود.

مهندس باقری،عضو هیات مدیره خانه معدن ایران: سازمان زمین شناسی تدبیری را برای رفع تداخل درپهنه هایی که در اختیار سازمان است بیاندیشد.

عناوین برگزیده