تاریخ: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴:۲۲
بازدید: ۳۴۰
کد خبر: ۸۳۴۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
معاون بهره برداری شرکت:

برنامه ویژه ذوب آهن اصفهان برای راه اندازی کوره بلند شماره یک

می متالز - هیاتی متشکل از مسئولین وزارت صنعت ، معدن و تجارت ،‌انجمن تولید کنندگان آهن و فولاد و شرکت فولاد تکنیک با حضور در ذوب آهن اصفهان ، ضمن بازدید از خط تولید ، با مهندس افضلی معاون بهره برداری شرکت دیدار و گفتگو کردند.
برنامه ویژه ذوب آهن اصفهان برای راه اندازی کوره بلند شماره یک

به گزارش می متالز، معاون بهره برداری ذوب آهن در این دیدار ، برخی  محصولات جدید این شرکت را معرفی نمود و گفت : بیم بلانک و شمش گرد اخیراً توسط این شرکت برای اولین بار در ایران تولید شد که امکان صادرات آنها نیز وجود دارد .

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در ذوب آهن تیرآهن های H تا سایز 20 تولید می شود ،‌افزود : بیم بلانک امکان تولید تیرآهن های بال پهن با سایزهای بزرگ تر را فراهم می کند که در صنعت ساختمان جایگزین تیرورق می گردد . شمش گرد نیز کاربردهای خاص دارد که از جمله آن لوله های بدون درز در سایز های بزرگ است و در صنعت نفت و دیگر صنایع استفاده می شود.

مهندس افضلی ، از دیگر مزایای تولید بیم بلانک به افزایش بهره وری و کیفیت محصولات اشاره کرد و یادآور شد که این محصول با استفاده از دانش وتوان متخصصین ذوب آهنی ساخته شد .

معاون بهره برداری ذوب آهن به پروژه های این شرکت از جمله PCI‌ ( تزریق پودر زغال به کوره بلند ) نیز اشاره نمود و افزود : ذوب آهن برنامه ویژه ای برایراهاندازیکورهبلند شماره یکدارد و با این مجموع اقدامات ، سال آینده شرایط بهتری را تجربه می کند.

محمد تکیار ، معاون دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت ، معدن و تجارت  در حاشیه این بازدید گفت: ذوب آهن اصفهان تولید محصولاتی را مد نظر دارد که هم امکان فروش داخلی و هم صادرات را دارند که در شرایط کنونی صنعت فولاد ،  بسیار امری ضروری و مهم است .

وی دریافت گواهینامه کرز برای صادرات میلگرد را نیز یک موفقیت برزگ دانست و ابراز امیدواری نمود که شاهد اوج گیری دوباره مادر صنعت فولاد کشور باشیم .

مهران محبوب نژاد معاون برنامه ریزی شرکت مهندس فولاد تکنیک نیز گفت : شرکت فولاد تکنیک از دل ذوب آهن اصفهان برآمده است و تمام دست اندرکاران صنعت فولاد کشور معتقدند که مبانی فولاد ایران در ذوب آهن اصفهان شکل گرفته است .

وی افزود : محصولات جدید ذوب آهن مانند ریل ، بیم بلانک و شمش گرد نه تنها برای این شرکت بلکه برای کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است و قطعاً در بهبود شرایط ذوب آهن تاثیر گذار خواهد بود .

علی اصغر حاج حیدری رئیس اداره فولاد وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت گفت : بازدید های متعددی از ذوب آهن اصفهان داشته ام و هر بار شاهد بهبود و پیشرفت این شرکت بودم .

وی افزود : ذوب آهن با وجود قدمت نیم قرنی ، از نوسازی و مدرن سازی تجهیزات خود غافل نبوده و همین امر باعث شده که امروز بتواند محصولات جدیدی را برای اولین بار در کشور تولید کند.

حاج حیدری حل مشکل بدهی های ذوب آهن که عمدتاً ناشی از عوامل برون سازمانی بوده را در گرو اقدامات حاکمیتی دانست .

شایان ذکر است هیات مذکور از بخش های مختلف شرکت همچون کوره بلند شماره 3 و نورد 650 بازدید نمودند .

منبع: معدن 24
عناوین برگزیده