تاریخ: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴:۲۶
بازدید: ۳۵۰
کد خبر: ۸۳۵۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیر دفتر همکاری‌های علمی دانشگاه علم و صنعت ایران در بازدید از مس سرچشمه:

امیدواریم بازدیدها به هم‌افزایی منجر شود

می متالز - مدیر دفتر همکاری‌های علمی، صنعتی و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران، ضمن تاکید بر ضرورت توسعه همکاری‌های مس و دانشگاه، گفت: مس سرچشمه مجموعه بزرگی از فعالیت‌های معدنی و صنعتی است و برند بین‌المللی آن افتخاری برای کشور است.
امیدواریم بازدیدها به هم‌افزایی منجر شود

به گزارش می متالز، تعدادی از اعضای هیأت‌ علمی دانشگاه علم و صنعت ایران با هدف آشنایی بیشتر با مجتمع مس سرچشمه و بررسی خط تولید، از مجتمع مس سرچشمه بازدید کردند.
بر اساس این گزارش، «نورالله کثیری» مدیر دفتر همکاری‌های علمی، صنعتی و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران در حاشیه این بازدید درباره اهداف این سفر اظهار داشت: ما بازدیدهایی را به‌منظور عارضه‌یابی از معادن مختلف داشته‌ایم و امروز به‌همراه 19 نفر از اعضای هیأت‌ علمی دانشگاه علم و صنعت ایران از دانشکده‌های مکانیک، شیمی، فیزیک، برق، راه‌آهن و مواد- متالورژی برای بازدید از مس سرچشمه حضور یافتیم.
وی افزود: مس سرچشمه، مجموعه بزرگی از فعالیت‌های معدنی و صنعتی است و برند بین‌المللی آن افتخاری برای کشور است و جا دارد از زحمات مدیران این مجموعه از بدو تأسیس تاکنون تشکر کنیم.
کثیری گفت: در این بازدید همکاران ما با خط تولید و فعالیت‌های صنعتی و معدنی شرکت مس آشنا شدند و امیدواریم این شناخت در کنار مدارک و مستنداتی که از بخش پژوهش و توسعه مس سرچشمه دریافت خواهیم کرد، به بدنه استادان دانشگاه علوم و صنعت ایران منعکس شود تا منجر به مجموعه پیشنهاد‌هایی شود که زمینه‌های همکاری‌های فی‌مابین را به‌وجود آورد.
مدیر دفتر همکاری‌های علمی، صنعتی و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: سابقه فعالیت‌های مشترک بین مجتمع مس سرچشمه و دانشگاه علم و صنعت به 30سال پیش بازمی‌گردد و همکاری‌های خوبی در طول سال‌های گذشته داشته‌ایم و هم‌اکنون نیز فعالیت‌ها و قراردادهای مشترکی با این مجتمع بزرگ داریم.
کثیری با بیان این‌که دانشگاه علم و صنعت ایران در کشور به‌واسطه فعالیت‌های صنعتی خود شناخته می‌شود، خاطرنشان کرد: الگوی متنوعی از همکاری‌های دانشگاه و صنعت را طراحی کرده‌ایم و حدود 20 الگو در این زمینه‌ داریم که به صنایع عرضه می‌کنیم و امیدواریم این بازدید و بازدیدهای مشابه منجر به توسعه همکاری‌ها و هم‌افزایی شود که اثرات مثبتی برای مس و دانشگاه داشته باشد.
مدیر دفتر همکاری‌های علمی صنعتی و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران در پایان تأکید کرد: این نوع رفت‌وآمدها می‌تواند دانشگاه‌ها را به‌عنوان پشتیبانان علمی، فنی و تخصصی برای صنعت کشور مطرح کند تا وابستگی به منابع و دانش داخلی را منجر شود.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده