تاریخ: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴:۴۶
بازدید: ۳۶۷
کد خبر: ۸۳۵۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
گروه بین‌المللی مطالعات مس بررسی کرد

دلایل کاهش تولید مس معدنی در 2017

می متالز - ICSG با بررسی میزان تولید مس معدنی جهان، در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده است که بعد از افزایش 6درصدی تولید مس معدنی در 2016، انتظار می‌رود که حجم تولید این بخش در 2017 با کاهش 2/7درصدی همراه باشد و به حدود 19 میلیون‌ و‌ 800هزار تن برسد.
دلایل کاهش تولید مس معدنی در 2017

به گزارش می متالز، بر پایه بررسی‌های ICSG علت اصلی کاهش تولید مس معدنی، وقفه‌های تولیدی متعدد و مکرر در معادن بزرگ مس در سراسر جهان که باعث کاهش چشمگیر حجم تولید مس معدنی در شیلی و اندونزی شد و همچنین پایین بودن میزان بهره‌برداری از پروژه‌های معدنی طی سال 2017 بوده است.

بر اساس این گزارش، نبود رشد قابل‌توجه در حجم تولید واحدهای معدنی که طی سال‌های 2015 و 2016 به بهره‌برداری رسیدند نیز از دیگر عوامل افت تولید جهانی مس معدنی است. درنتیجه این مسأله، رشد تولید مس پرو و مکزیک که در سال 2016 به‌دلیل پروژه‌های جدید و توسعه‌ای معدنی، به ترتیب برابر با 38 و 30درصد بود طی سال جاری کاهش یافت. تولید مس به روش استخراج حلالی و الکترووینینگ نیز در کشورهای ایالات‌متحده آمریکا، جمهوری دموکراتیک کنگو و شیلی (معدن اسکوندیدا به‌دلیل اختلافات کارگری) با کاهش همراه بود.
بر پایه گزارش گروه بین‌المللی مطالعات مس، کاهش متوسط عیار مس در معادن کشورهای کانادا، آرژانتین، اندونزی و مغولستان از دیگر عوامل کاهش تولید مس معدنی به‌شمار می‌رود. گفتنی است که تولید در برخی معادن به‌دلیل کاهش موقتی برنامه‌های تولید ناشی از کاهش قیمت مس در سال‌های 2015 و 2016، همچنان به حالت عادی بازنگشته است. رشد تولید مس معدنی در کشورهایی نظیر قزاقستان، پرو، برزیل و غیره، به‌اندازه‌ای نبود که بتواند کاهش حجم تولید کشورهای اصلی تولیدکننده مس در جهان را جبران کند.
براساس برآوردهای صورت‌گرفته از سوی ICSG، تولید مس به روش استخراج حلالی و الکترووینیگ طی سال جاری با کاهش 5/3 درصدی همراه خواهد بود، درحالی‌که کنسانتره مس افت 5/2 درصدی را تجربه می‌کند. کاهش حجم بخش استخراج حلالی و الکترووینیگ حدود 140هزار تن و کاهش حجم بخش کنسانتره مس، نزدیک به 410هزار تن است.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده