تاریخ: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴:۵۲
بازدید: ۳۸۸
کد خبر: ۸۳۵۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

در هفته مس آسیا چه گذشت؟

می متالز - رویداد هفته مس آسیا، امسال در شانگهای چین برگزار شد. این رویداد که هرساله با حضور نزدیک به 2000 نفر از دست‌اندرکاران صنعت مس از سراسر دنیا برگزار می‌شود، امسال در ابتدای سپتامبر شاهد مذاکرات بسیاری درباره آینده فلز سرخ بود.
در هفته مس آسیا چه گذشت؟

به گزارش می متالز، «متال بولتن» در گزارش خود از این رویداد، هفت نکته مهم هفته مس آسیا را برشمرده است. از نظر متال بولتن، پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه درباره آینده بازار، بالا رفتن قیمت تا 8000 دلار، تعادل نسبی عرضه و تقاضا، دخیل شدن هزینه‌های زیست‌محیطی در هزینه‌های ذوب و پالایش، سیاست‌های چین در حوزه قراضه مس، مسائل مالی و مطرح شدن تولیدات جدیدی ازجمله مس سبز، محورهای اصلی هفته مس آسیا در سال 2017 بودند. 

موسسه تحقیقاتی CRU اما در گزارشی نوشته است که براساس مذاکرات انجام‌شده در هفته مس شانگهای وضعیت بازار فیزیکی کنسانتره مس در سال 2018 از وقوع کسری کوچک در این بازار خبر می‌دهد. خود این موسسه کسری 152هزار تنی مس محتوی در سال 2018 را پیش‌بینی کرده بود. براساس این گزارش، همچنین کسری نیمه دوم سال 2018 در مقایسه با نیمه اول آن بزرگ‌تر خواهد بود. برای سال 2019، اکثر معادن و واحدهای ذوب کسری بزرگ‌تری را در بازار انتظار دارند. طبق پیش‌بینی‌ها، کسری 453هزار تنی در سال 2019 عمدتاً به دلیل بهره‌برداری از پروژه واحد ذوب Chinalco Ningde و پروژه واحد ذوب Chifeng Jinfeng خواهد بود، که هر دو پروژه در نیمه دوم سال 2018 به بهره‌برداری خواهند رسید.

با این حال، تفسیرهای متفاوتی درباره اثر این تحولات بر تعرفه‌های ذوب و پالایش مس در این رویداد ارائه شد. معدن‌کاران معتقدند که شاخص تعرفه برای سال 2018 باید کاهش یابد و این دیدگاه منعکس‌کننده فشار حاکم بر بازار است. از سوی دیگر واحدهای ذوب نگران این موضوع هستند که در صورت کاهش تعرفه‌ها در سال 2018، شاخص تعرفه در سال 2019 به نقطه سربه‌سری یا حتی پایین‌تر از هزینه‌های واحدهای ذوب برسد.

منبع: عصر مس
عناوین برگزیده