تاریخ: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۷:۲۶
بازدید: ۳۵۱
کد خبر: ۸۳۷۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

۵۶ درصد اهداف صادراتی فولاد محقق شد

می متالز - آمار اعلام شده از سوی شرکت های بزرگ فولادسازی ایران نشان می دهد که بیش از ۵۶ درصد از اهداف صادراتی بخش فولاد در سال جاری فقط توسط ۹ فولاد ساز بزرگ محقق شده و نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد افزایش داشته است.
۵۶ درصد اهداف صادراتی فولاد محقق شد

به گزارش می متالز، آمار صادرات فولاد ایران نشان می دهد که فولاد سازان ایرانی از ابتدای فروردین تا پایان آبان ماه ۴ میلیون و ۵۶۶ هزار و ۳۱۸ تن فولاد خام و محصولات فولادی صادر کرده اند که این رقم معادل حدود ۵۶.۲۵ درصد کل هدف گذاری صادرات فولاد تا پایان سال ۱۳۹۶ است.

این آمار نشان می دهد که صادرات فولاد در هشت ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته بیش از ۲۷ درصد افزایش داشته است و واحدهای صادر کننده فولاد شامل فولاد مبارکه، ذوب آهن اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد اکسین، فولاد هرمزگان، فولاد آلیاژی ایران، فولاد آذربایجان، فولاد خراسان و فولاد کاوه جنوب هستند.

براساس اعلام شرکت های فولادی و آمار ماهانه صادرات ۹ شرکت بزرگ فولادسازی ایران در آبان ماه امسال ۵۸۴ هزار و ۸۴۷ تن فولاد خام و محصولات فولادی به بازارهای صادراتی ارسال کردند که در این ماه ۵۷ درصد رشد نسبت به زمان مشابه در سال گذشته اتفاق افتاد.

این آمارها در حالی است که بر اساس گفته مهدی کرباسیان -رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) - و بر اساس هدف گذاری های انجام شده فولاد خیز خود را برای صادرات هشت میلیون تن محصول در سال جاری برداشته است و قرار است تا پایان سال اعداد هدف گذاری شده برای صادرات فولاد محقق شود.

عناوین برگزیده