تاریخ: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۲:۴۸
بازدید: ۳۶۲
کد خبر: ۸۴۱۴
سرویس خبر : قراضه و بازیافت

تنها کارخانه فرآوری قراضه در مرکز و جنوب کشور توسط فولاد آلیاژی ایران به تولید رسید

می متالز - خط تولید کارخانه فرآوری ضایعات فلزی در شرکت فولادآلیاژی ایران به مرحله تولید رسید و به گفته رئیس هیئت مدیره این شرکت، این کارخانه که تنها کارخانه فراوری قراضه در مرکز و جنوب کشور است دارای ظرفیت اسمی 300 هزار تن در سال است که قابلیت ارتقا تا 400 هزار تن را نیز دارد.
تنها کارخانه فرآوری قراضه در مرکز و جنوب کشور توسط فولاد آلیاژی ایران به تولید رسید

به گزارش  می متالز، یدالله طاهر نژاد، رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد آلیاژی ایران گفت: کارخانه فرآوری ضایعات با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن در سال که قابلیت افزایش تا۴۰۰ هزار تن را نیز دارد، تنها کارخانه فرآوری آهن قراضه در مرکز و جنوب کشور است که شروع به فعالیت نموده است.

طاهر نژاد افزود: مواد اولیه مورد نیاز کارخانه یادشده، قراضه های فولادی است که اتومبیل های سواری از رده خارج شده بهترین نوع قراضه برای این واحد تولیدی است.

وی با بیان اینکه کارخانه یادشده با همکاری کارشناسان شرکت comes آلمان و نیروهای این کارخانه و با استفاده از فناوری روز زیست محیطی اروپا راه اندازی شد، گفت: این واحد با دستگاه های کاملا اتوماتیک با هدف کاهش آلایندگی صنایع فولاد فعالیت خود را آغاز می کند.

طاهرنژاد با بیان اینکه توان خرد کردن قراضه ها در این کارخانه ۵۰ تا ۶۰ تن در ساعت است، تاکید کرد: با توجه به ظرفیت کارخانه و قیمت فعلی قراضه میزان گردش مالی این واحد در سال بیش از هفت هزار میلیارد ریال است.

رئیس هیات مدیره شرکت فولاد آلیاژی از جمله مزایای این واحد را افزایش کیفیت و خلوص ذوب (نداشتن موادی مثل مس، آلومینیوم، کرم ، نیکل و…)، کاهش مصارف برق، الکترود و نسوز کوره، افزایش بهروری قراضه ذوب، کاهش زمان ذوب، کاهش قیمت تمام شده محصول و از همه مهمتر کاهش آلودگی محیط زیست عنوان کرد.

مهندس محمد رضا حاج لطفعلیا، مدیر واحد طرح و توسعه شرکت نیز درخصوص این طرح اظهار داشت: قرارداد خرید این کارخانه در سال۱۳۹۱ توسط شرکت Comes آلمان و از طریق شرکت GIC انجام گردید.

وی ضمن بیان مشکلات موجود، دلیل طولانی شدن زمان این پروژه را تغییر در مدیریت عالی سازمان، استراتژی و تصمیم گیری ها در مورد چگونگی اجرای پروژه و هم چنین کمبود نقدینگی عنوان نمود.

مدیر واحد طرح و توسعه شرکت در این خصوص افزود: به همت همکاران درگیر این پروژه پس از پایان نصب تجهیزات، عملیات تست سرد تجهیزات از تیرماه تا آبان ماه امسال انجام و سرانجام در تــاریخ ۲۴ آبان ماه اولین قراضه های شرید شده از دستگاه خارج و راه اندازی گرم دستگاه شروع شد.

وی در خصوص تجهیزات و کاربردهای دستگاه شریدر گفت: مــاده اولیه کــارخانه فرآوری قــراضه (shredder) قراضه های فولادی می باشدکه اتومبیل های سواری از رده خارج شده بهترین نوع قراضه جهت این کارخانه می باشد.

وی افزود: پس از خرید قراضه، مرحله جدا سازی آن انجام می گردد. این مرحله باید با دقت  انجام گیرد، در غیر اینصورت چکش های دستگاه خرد شده و دستگاه متوقف می گردد. پس از جدا نمودن، قراضه های مناسب به کنار دستگاه حمل شده و آماده شارژ دستگاه می گردند.

مدیر واحد طرح و توسعه شرکت در خصوص مشخصات این دستگاه گفت: دستگاه خریداری شده دستگاه خرد کن قراضه (۲۱۰*۲۶۰- hp 3000) با قدرت ۳۰۰۰ اسب بخار و ساخت کارخانه Comes آلمان می باشد. این دستگاه کاملاً اتوماتیک بوده و یک نفر اپراتور کار راهبری تجهیز را بعهده دارد و در قسمت انتهایی دستگاه پس از مگنت جداکننده مواد غیر فلزی، چند نفر اپراتور برای جدا نمودن مواد باقیمانده غیرآهنی حضور دارند.

وی افزود: با راه اندازی این کارخانه، قراضه تمیز و کم حجم تولید می شود و با مصرف قراضه های  که گرد و خاک، مواد غیرفلزی نظیرلاستیک و پلاستیک، مواد غیرآهنی نظیر آلومینیوم، مس و فولاد ضدزنگ درآن موجود نباشد، دانسیته قراضه نیز به یک تن بر مترمکعب افزایش می یابد.

حاج لطفعلیا  کاهش آلودگی محیط زیست، افزایش کیفیت و خلوص ذوب (نداشتن موادی مثل مس، آلومینیوم، کرم، نیکل و…)،  کاهش مصارف برق، الکترود و نسوز کوره ،  افزایش راندمان قراضه به ذوب، کاهش زمان ذوب گیری و در مجموع کاهش قیمت تمام شده محصول و کمک به حفظ محیط زیست را از مزایای عمده این کارخانه برشمرد.

وی در پایان ضمن اشاره به اهمیت اجرای پروژه های توسعه در شرکت گفت: با توجه به اجرای این پروژه وکاهش قیمت تمام شده محصول، امید است با اجرای دستورالعمل های کاری در همه زمینه ها، قیمت تمام شده محصولات کاهش یابد تا امکان افزایش تولید و رقابت با سایرکارخانجات فولادسازی فراهم شود. هم چنین در اجرای پروژه ها نیــز سعی شود پــروژه در زمـــان تعریف شده انجـــام گردد تا توجیه اقتصادی خود را حفظ نماید.

گفتنی است، علاوه بر این موفقیت، شرکت فولاد آلیاژی ایران با درک این موضوع که امروزه کیفیت محصولات و خدمات برگرفته از میزان برآورده شدن نیازها و انتظارات مشتریان می باشد و با بهینه سازی شاخصه هایی مانند در دسترس بودن، ایجاد ارتباط نزدیک با مشتریان، حفظ و ارتقاء کیفیت، پاسخگویی به ادعاها و خدمات پس از فروش مشتریان  و… گام های مناسبی را در جهت ایفای هرچه بهتر خواسته های مشتریان برداشته است. در همین راستا نیز در همایش روز ملی برندهای برتر توانست با بالاترین امتیاز نشان ملی مشتری مداری کشور را اخذ نمود.

منبع: چیلان
عناوین برگزیده