تاریخ: ۰۲ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۰۶
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۸۴۴۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تذکر بخش خصوصی و مجلس به دولت برای لایحه بودجه سال97 / معادن زمینه ساز توسعه در اقتصاد و اشتغال

می متالز - نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران از وجود مشکلات بودجه سال 97 در بخش معدن و صنعت خبر داد و گفت: در لایحه بودجه سال 97 و در بخش معدن مشکلاتی وجود دارد که نمایندگان مجلس و اتاق بازرگانی مشروحاً تذکراتی به دولت داده اند اما مشکل بزرگی که فعالان اقتصادی از جمله معدن کاران با آن روبه‌رو هستند بهره‌ بالایی است که برای فعالیت‌های صنعتی و معدنی در نظر گرفته شده است.
تذکر بخش خصوصی و مجلس به دولت برای لایحه بودجه سال97 / معادن زمینه ساز توسعه در اقتصاد و اشتغال

به گزارش می متالز، علاء میر محمد صادقی درگفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به پا برجا بودن مشکلات معدنکاران در سال‌های اخیر، اظهار کرد: در حال حاضر معادن کشور دچار مشکلات فراوانی از جمله نبود تجهیزات و ماشین آلات مدرن و کارآمد برای اکتشاف و استخراج بوده که مربوط به این دولت نبوده و معدنکاران سال‌هاست با مشکلات جدی روبه‌رو هستند و در دولت دوازدهم هم همچون گذشته رفع نشده است.

وی افزود: وسایل و ماشین آلات معدنی در کشور بسیار محدود بوده و در برخی از موارد می‌توان گفت نایاب است که با توجه به فرسوده شدن این تجهیزات، کار برای معادن و معدن کاران بسیار سخت‌تر از سال‌های گذشته شده لذا اگر این ماشین آلات به آسانی در دسترس معدن کاران قرار گیرد بسیاری از مشکلات این معادن برای تولید و صادرات حل خواهد شد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه بخش معدنی کشور به خوبی می‌تواند چرخ اقتصاد کشور را به حرکت در آورد، گفت: بخش معدن کشور دارای ذخایر بسیار خوبی بوده بنابراین دولت می تواند با پرداخت سودهای کم بهره و تجهیز این ظرفیت‌ها، مشکلات اقتصادی و حتی اشتغال که یکی از چالش‌های مهم کشور بوده را تا حدود بسیار زیادی حل کند.

وی در ارتباط با ارزیابی عملکرد دولت در 9 ماهه اخیر برای بهبود وضعیت معادن کشور خاطر نشان کرد: دولت همواره در بخش معدن به دنبال توسعه و نوسازی بوده و در دولت یازدهم کارهای خوبی صورت گرفته و انتظار می رود این روند در سال‌های باقی مانده از دولت دوازدهم با قوت بیشتری دنبال شود و از نزدیک شاهد مشکلات معدن کاران باشند و در رفع آن‌ها تلاش بیشتری صورت دهند.

میر محمد صادقی با اشاره به مشکلات لایحه بودجه سال 97 در بخش معدن و صنایع مرتبط با آن بیان کرد: در لایحه بودجه سال 97 و در بخش معدن مشکلاتی وجود دارد که نمایندگان مجلس و اتاق بازرگانی مشروحاً تذکراتی به دولت داده است اما مشکل بزرگی که فعالان اقتصادی از جمله معدن کاران با آن روبه‌رو هستند بهره‌ی بالایی است که برای فعالیت‌های صنعتی و معدنی در نظر گرفته شده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: دولت با توجه به وضعیت اقتصادی موجود باید برای بخش صنعتی و معدنی کشور تسهیلات با نرخ ارزان در نظر گرفته تا این فعالان بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و یا بخش‌های مختلف فعالیت خود را توسعه دهند.

عناوین برگزیده