تاریخ: ۰۲ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۳۰
بازدید: ۲۷۸
کد خبر: ۸۴۸۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

اقدام جدید مصر برای حمایت از فولادسازان داخلی این کشور

می متالز - تولیدکنندگان آهن اسفنجی مصر برای بدست آوردن سود در آینده، پروژه گازی Atoll را راه اندازی می کنند.
اقدام جدید مصر برای حمایت از فولادسازان داخلی این کشور

به گزارش  می متالز، Atoll  یکی از بزرگترین پروژه های میدان گازی مصر، آماده آغاز تولید گاز طبیعی در قالب مرحله اول در پایان سال جاری است. توسعه ذخایر گازی کمک خواهد کرد که وابستگی این کشور به واردات گاز کاهش یابد. علاوه بر کاهش وابستگی این کشور به واردات گاز، این اقدام به منظور پیشبرد بهره وری انرژی و برای حمایت تولیدکنندگان فولادی است که نیازمند آهن اسفنجی به عنوان ماده اولیه تولید هستند.

میدان گازی Atoll  توسط بریتیش پترولیوم توسعه داده می شود و انتظار می رود تا پایان سال ۲۰۱۷ تولید در آن شروع شود. البته مهلت تعیین شده برای تحویل این پروژه سال ۲۰۱۸ اعلام شده بود. تولیدکنندگان داخلی فولاد مصر که ماده اولیه تولید آنها آهن اسفنجی است، از این افزایش عرضه گاز بهره مند خواهند شد زیرا دسترسی آنها در حال حاضر به گاز طبیعی محدود است و همین مسئله تولید فولاد در این کشور را با محدودیت هایی همراه کرده است.

تولیدکنندگان فولاد داخلی مصر می گویند، زمانی که نگرانی ما از بابت تامین گاز مورد نیاز کم شود قطعا با ظرفیت های بالاتری قادر به کار هستیم و در نتیجه بهره وری از ظرفیت های موجودمان افزایش می یابد. گفتنی است تولید آهن اسفنجی در مصر در طول ژانویه تا اکتبر با ۵۵.۸ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۳.۳۲ میلیون تن رسیده است.

منبع: چیلان
عناوین برگزیده