تاریخ: ۰۳ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۱۹
بازدید: ۶۰۹
کد خبر: ۸۴۹۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

فاز دوم فروسیلیس غرب پارس به زودی راه اندازی می شود

می متالز - فاز دوم فروسیلیس غرب پارس که با راه اندازی آن ظرفیت اسمی کارخانه از 12 هزار تن به 24 هزار تن در سال می رسد به زودی افتتاح می شود.
فاز دوم فروسیلیس غرب پارس به زودی راه اندازی می شود

به گزارش می متالز، مهندس میر ابوالفتحی، مدیرعامل فروسیلیس غرب پارس به تامین زنجیره مواد اولیه مجموعه فولادسازی و تولید، قیمت و آینده بازار فروسیلیس پرداخت گفت: شرکت فروسیلیس غرب پارس زیر مجموعه هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) بوده و ۴ سال است که تولید فروسیلیس را با هدف تأمین زنجیره مواد اولیه مجموعه فولادسازی ها آغاز کرده است. این کارخانه به عنوان سومین کارخانه فروسیلیس کشور محسوب می شود که در سال ۹۲ وارد مدار تولید شد و اولین کارخانه ای بود که با استفاده از توان داخلی و از طریق بومی سازی داخل تاسیس شد البته بخشی از تکنولوژی بکار رفته در آن از کشور چین است.

وی درباره طرح توسعه این کارخانه اظهار داشت: در حال حاضر ظرفیت تولید این شرکت ۱۲ هزار تن فروسیلیس در سال است و با افتتاح فاز دوم این کارخانه که پیش بینی می شود دو تا سه ماه آینده به بهره برداری برسد، ظرفیت تولید در این مجموعه دو برابر رقم فعلی شده یعنی به ۲۴ هزار تن خواهد رسید. هم اکنون کارخانه فروسیلیس غرب به صورت سه شیفت کاری کار می کند و به طور میانگین هر ماه ۹۰۰ تن فروسیلیس تولید می کند که در مجموع ۷ ماه اول، ۶ هزار و ۳۰۰ تن تولید فروسیلیس داشته است. همچنین به منظور افزایش ظرفیت و با توجه به اینکه انرژی کوره های قوس تنها برق است تا پایان سال ظرفیت برق را با مجوز برق منطقه ای بالا خواهیم برد تا حداکثر بهره را از کوره ها دریافت نماییم و ظرفیت تولید را افزایش دهیم.

میر ابوالفتحی خاطرنشان کرد: مجوز راه اندازی واحد فروسیلیس به ظرفیت ۲۵ هزار تن را در دیگر استان ها اخذ کرده ایم اما منتظریم تا شرایط فولاد به یک ثبات نسبی برسد و بعد درمورد آن تصمیم گیری شود.

وی در مقابل این سوال که آیا فروسیلیس غرب برنامه صادراتی دارد؟ عنوان کرد: چون فولادسازان داخلی نیازمند فروسیلیس هستند و بعضاً برای واردات و تامین از طریق منابع خارجی با مشکل مواجه هستند در نتیجه اولویت نخست خود را تامین نیاز داخل قرار داده ایم. در نتیجه مشتریان زیادی در بازار داخلی برای محصولات شرکت وجود دارد و مشکلی در تامین بخشی از نیاز داخل نداریم اما به منظور ورود به بازارهای صادراتی امسال بخشی از تولیدات را به صادرات اختصاص دادیم و درنهایت توانستیم محموله هایی را به کشور هلند، آذربایجان و لوگزامبورگ داشته باشیم و تناژ صادراتی از ابتدای سال تاکنون حدود ۶۰۰ تن بود.

مدیرعامل فروسیلیس غرب پارس درباره وضعیت تامین مواد اولیه کارخانه گفت: فروسیلیس غرب دو معدن سیلیس یکی در استان همدان و دیگری در استان کرمانشاه در اختیار دارد و ماده اولیه تولید فروسیلیس را از آنها تامین می‌کند اما به منظور تامین مواد جانبی برای مثال ذغال، از معادن ذغال سنگ کشور کمک می گیریم و کک مورد نیاز را هم از ذوب آهن و دیگر کک سازی های کشور تامین می نماییم و همچنین خمیر الکترود را از خارج وارد می کنیم.

منبع: چیلان
عناوین برگزیده