تاریخ: ۰۴ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۱:۱۸
بازدید: ۹۳۸
کد خبر: ۸۵۲۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
انتظار سرمایه گذاران منطقه سنگان از حضور معاون اول رئیس جمهور:

تخصیص آب دشت زوزن به صنایع معدنی سنگان تنها راه حل کوتاه و میان مدت

می متالز - سید محسن میرمحمدی مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان گفت: تنها منبع آب موجود برای صنایع سنگان، آب دشت زوزن است که از نظر فنی و زمان اجرا محتمل ترین و قابل دسترس ترین منبع آب برای برطرف کردن نیاز صنایع است.
تخصیص آب دشت زوزن به صنایع معدنی سنگان تنها راه حل کوتاه و میان مدت

به گزارش می متالز، سید محسن میرمحمدی مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان تصریح کرد: انتظار سرمایه گذاران منطقه سنگان حل موضوع تخصیص آب دشت زوزن به صنایع معدنی بعنوان تنها راه حل کوتاه و میان مدت از حضور معاون اول رئیس جمهور می باشد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تامین آب از دریای عمان به جهت حجم زیاد ســرمایه گذاری و زمان طولانی جهت اجرایی شــدن آن، نمی تواند به عنوان یک راهکار برای صنایع مطرح شود لیکن صنایع به جهت استفاده از منابع مذکور می توانند به عنوان یکی از مشتریان بالقوه این پروژه ملی محسوب شوند.

میرمحمدی افزود: درخصوص استفاده از پساب مشهد نیز دو مشکل وجود دارد. یکی مشکلاتی مانند مسیر اجرای پروژه، وجود زمین های معارض و اختلاف ارتفاع است و مشکل دیگر مربوط به مسائل منطقه ای و اجتماعی است که ریسک اجرای این پروژه را به شــدت بالا برده است و از سوی دیگر حداقل زمان موردنیاز برای اجرای این پروژه ۵ سال می باشد. بنابراین نمی توان به این پروژه نیز امید زیادی داشــت. 

مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان در خاتمه تاکید کرد: به نظر مشــاوران آبی در منطقه ســنگان و گزارش های تهیه شده و مدارک و مستندات موجود در وزارت نیرو، تنها منبع آب موجود برای صنایع ســنگان، آب دشت زوزن اســت که هم از نظر اجرایی و فنی و هم از نظر زمان اجرا محتمل ترین و قابل دسترس ترین منبع آب برای برطرف کردن نیاز صنایع است.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده