تاریخ: ۰۷ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴:۱۸
بازدید: ۳۰۸
کد خبر: ۸۵۹۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
وزیر صنعت، معدن و تجارت در سنگان:

نیازمند جذب ۸.۴ میلیارد دلار و ۱۴.۵ میلیارد یورو برای تحقق ظرفیت ۵۵ میلیون تنی فولاد هستیم/ ایمیدرو نخ تسبیح فعالیت های معدنی است

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای رسیدن به ظرفیت ۵۵ میلیون تنی فولاد کشور به ۸.۴ میلیارد دلار برای فعالیت های صنایع معدنی و معادن کشور و ۱۴.۵ میلیارد یورو برای زیر ساخت های این صنعت نیاز داریم.
نیازمند جذب ۸.۴ میلیارد دلار و ۱۴.۵ میلیارد یورو برای تحقق ظرفیت ۵۵ میلیون تنی فولاد هستیم/ ایمیدرو نخ تسبیح فعالیت های معدنی است

به گزارش می متالز، محمد شریعتمداری، در آیین افتتاح کارخانه های گندله سازی اپال پارسیان و کنسانتره توسعه ملی در سنگان گفت: به سهم خود هم به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت، هم عضو هیات امنای ستاد اجرایی فرمان امام که بانک پارسیان در آن وجود دارد و هم به عنوان رییس مجمع ایمیدرو از دست اندرکاران پروژه ها قدردانی و حضور دکتر جهانگیری را برای این افتتاح خیر مقدم می گویم.

وی با اشاره به اینکه اولین فرمان های اکتشاف در این نقطه از کشور در زمان وزارت دکتر جهانگیری در وزارت صنایع و معادن صادر شد، افزود: سرزمین سنگان طلایی خاکستر گرفته بود که حالا به همت دست اندرکاران این غبارها کنار رفته‌اند، و از دل خاک یک ثروت بزرگ ملی روییده است.

شریعتمداری سنگان را مرکز بزرگ فولاد کشور دانست و یادآور شد: ۲۳ درصد فولاد کشور در این منطقه است و در سال ۹۹ از حدود ۶۰ میلیون تن ظرفیت کنسانتره سازی کشور ۲۰ میلیون تن (معادل یک سوم کل تولید کنسانتره) در سنگان خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین اضافه کرد: در سال ۹۹ از حدود ۶۰ میلیون تن ظرفیت گندله سازی کشور ۱۵ میلیون تن آن (معادل یک چهارم کل ظرفیت گندله سازی کشور ) در سنگان خواهد بود.

شریعتمداری دسترسی به ۵۵ میلیون تن ظرفیت فولاد کشور را رویایی دست نیافتنی ندانست و افزود: ستاد عالی فولاد کشور برای رفع عدم توازن ها در صنعت فولاد کشور راه اندازی شده است و رسیدن به صادرات ۱۵ میلیون تنی فولاد نیز دیگر رویا نیست و در نزدیکی این رقم قرار داریم.

وی با اعلام اینکه برای رسیدن به ظرفیت ۵۵ میلیون تنی فولاد کشور به ۸.۴ میلیارد دلار برای فعالیتهای صنایع معدنی و معادن کشور نیاز داریم، اضافه کرد: برای رسیدن به این ظرفیت به ۱۴.۵ میلیارد یورو نیز برای زیر ساخت های این صنعت نیاز داریم و باید جذب سرمایه کنیم.

شریعتمداری با تاکید بر ضرورت توجه به حمل و نقل ریلی در زمینه ترانزیت مواد معدنی، تصریح کرد: باید زمینه ایجاد ۱۱۰ میلیون تن ظرفیت انتقال کالا در ریل کشور را فراهم کنیم یعنی ظرفیت موجود ۵ برابر شود.

ایمیدرو نخ تسبیح فعالیت های معدنی است

وی ایمیدرو را نخ تسبیح فعالیت های معدنی در این منطقه دانست و گفت: این سازمان توسعه ای در حوزه منابع نیاز به حمایت دارد. دولت ۷۰ هزار میلیارد تومان از محل فروش دارایی سازمان های توسعه ای به بخش خصوصی مطالبه دارد که باید این بودجه به سمت توسعه بیاید.

وزیرصنعت، معدن و تجارت در پایان از زحمات مهندس نعمت زاده و آقایان کرباسیان و سرقینی، معاونان وی در دولت یازدهم تقدیر و تشکر کرد.

منبع: شاتا
عناوین برگزیده