تاریخ: ۰۸ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۵۴
بازدید: ۳۳۱
کد خبر: ۸۶۵۰
سرویس خبر : زمین شناسی
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت :

از طرح‌های کاربردی که نیازهای اکتشافی کشور را مرتفع کند حمایت خواهیم کرد

می متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان زمین‎شناسی و اکتشافات ‌معدنی کشور از حمایت سازمان متبوع خود از طرح‌ها و پروژه‌های کاربردی خبر داد و گفت: از طرح‌های کاربردی که نیازهای اکتشافی کشور را مرتفع کند و شیوه‌های نوین و روش‌های جدید و علمی برای اکتشاف مواد معدنی ارایه دهد، حمایت خواهیم کرد.
از طرح‌های کاربردی که نیازهای اکتشافی کشور را مرتفع کند حمایت خواهیم کرد

به گزارش می متالز، راضیه لک در افتتاحیه همایش ماگماتیسم سنوزوئیک فلات ایران با اعلام این مطلب، افزود: از ابتدای امسال طرح ایده برتر را در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور برگزار کردیم، این طرح‌ها شامل طرح‌های آب، روش‌های آنالیز دستگاهی و اکتشاف بود که در قالب ایده‌های برتر به این سازمان ارایه شد. نکته جالب توجه این بود که ارایه طرح‌های ارایه شده تاکنون به فکر کسی نمی‌رسید و برای اولین بار در کشور مطرح شده بود.

وی با اشاره به این‌که بیشتر داوران این طرح‌ها از بیرون سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور بودند، تصریح کرد: تنها تعداد محدودی از سازمان قضاوت و داوری این طرح‌ها را به عهده داشتند که پس از معرفی هر ایده برتر به عنوان پروژه جاری سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور مورد حمایت قرار گرفت.

لک ضمن ابراز امیدواری از این‌که حاضران همایش ماگماتیسم سنوزوئیک فلات ایران ایده‌های برتر خود را در حوزه تخصصی به دبیر علمی همایش ارایه کنند، تصریح کرد: رفع یکی از نیازهای کشور به عنوان موضوع مهم در انتخاب ایده برتر درنظر گرفته خواهد شد تا به پروژه جاری و کابردی سازمان تبدیل شود.

همایش ماگماتیسم سنوزوئیک فلات ایران در محل سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، با حضور متخصصان و کارشناسان این عرصه در حالی برگزار شد که گردآوری جامعه دانشگاهی، محققان و صاحبنظران این موضوع به‌منظور تبادل‌نظر و به اشتراک‌گذاری آخرین دستاوردهای ارزنده در این علم را به عنوان مهم‌ترین هدف در دستور کار خود قرار داده بود.

عناوین برگزیده