تاریخ: ۱۰ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۶:۳۷
بازدید: ۲۹۰
کد خبر: ۸۷۱۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
نیاز به 15 میلیارد یورو سرمایه گذاری بخش زیرساخت برای رسیدن به چشم انداز 1404

یزدی زاده: رقابت فولادسازان در کاهش هزینه تولید است

می متالز - مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران از نیاز 15 میلیارد یورویی بخش زیر ساخت صنعت فولاد برای رسیدن به تولید 55 میلیون تن فولاد در چشم انداز 1404 است.
یزدی زاده: رقابت فولادسازان در کاهش هزینه تولید است

به گزارش می متالز، یزدی زاده با اشاره به هدف تولید 55 میلیون تن فولاد در چشم اندازه 1404 گفت: رسیدن به این میزان تولید نیازمند توسعه زیرساخت ها اعم از راه آهن، اسکله، جاده، لوله گذاری گاز، آب و برق همراستا با ظرفیت تولید فولاد است.

وی دستیابی به توسعه زیرساخت بخش معدن و صنایع معدنی کشور را نیازمند 15 میلیارد یورو سرمایه گذاری دانست و افزود: این سرمایه گذاری می تواند از طریق بخش خصوصی و یا از طریق حمایت دولت از طریق فاینانس، اوراق خزانه و غیره صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران تصریح کرد: تقاضای داخلی و صادرات و همچنین وجود منابع گاز و سنگ آهن در کشور و یارانه برق برای تولیدکنندگان از عوامل رشد تولید آهن اسفنجی در ایران است.

یزدی زاده افزود: برنامه های در حال اجرا و برنامه های آتی همراه با جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی امکان رسیدن به تولید 55 میلیون تن فولاد را فراهم می سازند. ظرفیت سازی برای تولید فولاد خام (جایابی و زنجیره فولاد)، توسعه صنایع پایین دستی و تولید زنجیره از جمله راه های رسیدن به هدف تولید فولاد در افق 1404است.

وی در ادامه گفت: در تولید زنجیره، بخش دولتی نداریم و کاملا خصوصی یا غیردولتی شده و دولت فقط برای فاینانس و نظارت طرح ها کمک می کند. از جمله طرح های فولاد استانی که دولت از طریق جذب یک میلیارد و 800 میلیون یورو فاینانس چین به این طرح ها کمک کرد.

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران از بهره برداری از تمام طرح های استانی فولاد حداکثر تا 2 سال آینده خبر داد.

وی با اشاره به رشد 5.6درصدی تولید جهانی فولاد و وضعیت تولید فولاد در کشورهای صنعتی جهان خاطر نشان کرد: اکنون رقابت در این صنعت در کاهش هزینه های تولید است.

یزدی زاده گفت: تراز تجاری فولاد خام ایران طی دو سال اخیر مثبت بوده که حاکی از رشد صادرات در این بخش دارد. رقابت در صادرات فولاد بسیار بالا است و صادرات منطقه مزیت نسبی و نزدیک بودن را دارد. در حال حاضر فولاد ایران به اروپا و کشورهای منطقه صادر می شود وکیفیت فولاد ایران مطابق با استانداردهای اروپا و امریکا است و اگر با امریکا مشکل نداشتیم صادرات به این کشور نیز صورت می گرفت.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده