تاریخ: ۱۲ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۷:۲۴
بازدید: ۳۰۶
کد خبر: ۸۷۵۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو:

نقشه راه بخش معدن و صنایع معدنی در راستای اقتصاد مقاومتی است

می متالز - مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو گفت: نقشه راه بخش معدن و صنایع معدنی در راستای اقتصاد مقاومتی است.
نقشه راه بخش معدن و صنایع معدنی در راستای اقتصاد مقاومتی است

به گزارش می متالز، سمیه خلوصی در دومین گردهمایی مدیران ایمیدرو با بیان اینکه با افزایش درآمد سرانه کشورها به 5 تا 10 هزار دلار، مصرف فلزات در این کشورها به شدت افزایش می یابد، گفت: سطح تقاضای فلزات در کشور چین طی سال های گذشته با افزایش مواجه شد. بررسی ها نشان می دهد برزیل، هند و اندونزی نیز با شیب ملایمتری نسبت به چین روند تقاضای بیشتری را تجربه کرده اند.

وی افزود: پیش بینی شده که روند تولید ناخالص داخلی کشورهای در حال توسعه رو به افزایش است و از این رو، چشم انداز بخش معدن و صنایع معدنی دنیا مثبت است. بنابراین، لازم است توسعه سرمایه گذاری و افزایش بهره وری در این بخش در نظر گرفته شود.

مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو با بیان اینکه در برنامه ششم، برای صنعت رشد 9.3 درصدی و برای معدن رشد 8.8 درصدی پیش بینی شده است، تصریح کرد: این رشد از 2 طریق شامل «سرمایه گذاری» و «افزایش تولید و بهره وری» رشد بخش معدن و صنایع معدنی مقدور است. بر این اساس، ایمیدرو با بهره گیری از خبرگان این حوزه، نقشه راه معدن و صنایع معدنی را در 9 بند تدوین کرد.

وی ادامه داد: این بندها شامل «جذب سرمایه گذاری، گسترش تامین مالی و افزایش ظرفیت»، «توسعه اکتشاف»، «توسعه بازار»، «ایجاد زیرساخت های فیزیکی و اطلاعات بخش معدن و صنایع معدنی»، «افزایش بهره وری، بازسازی و نوسازی»، «رشد تولید و ارتقای کیفیت محصولات معدن و صنایع معدنی»، «اصلاح ساختار بخش معدن و صنایع معدنی»، «بهبود فضای کسب و کار» و «توسعه پژوهش های کاربردی، صنایع دانش بنیان و ارتقای فناوری» است.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده