تاریخ: ۱۳ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۳۸
بازدید: ۳۴۴
کد خبر: ۸۷۶۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

غیبت چین در بازارهای جهانی ورق به نفع صادرات هند

می متالز - بین محصولات فولادی مختلفی که کشورهای تولید کننده فولاد تولید و صادر می کنند همیشه انواع ورق فولادی سهم بیشتری از بازارهای صادراتی دارد.
غیبت چین در بازارهای جهانی ورق به نفع صادرات هند

به گزارش می متالز، در سال 2017 تقاضای داخلی ورق در چین و ژاپن بالا رفت و موجب شد صادرات ورق آن ها کاهش یابد. ولی صادرات ورق هند سال گذشته رشد چشمگیری داشته که به دلیل روابط تجاری خوب با سایر کشورها به ویژه جنوب شرق آسیا بوده است. در کنار هند، روسیه و امریکا نیز سال گذشته از رشد صادرات ورق خود خبر دادند.

در ده ماه نخست 2017 صادرات ورق چین 7.9 درصد افت سالانه داشته به 37 میلیون تن رسید. کنترل مازاد ظرفت تولید فولاد و مقابله با آلودگی هوا عواملی بودند که صادرات ورق چین را پایین آرود. همچنین از طرفی بسته های محرک اقتصادی دولت مصرف ورق را در بازار چین بالا برد.

از طرفی افت صادرات ورق چین به نفع هند عمل کرد و صادرات ورق این کشور در ده ماه فوق 114.9 درصد نسبت به سال 2016 رشد داشته 8.04 میلیون تن ثبت شد. افت صادرات چین موجب شد بازارهایی که همیشه در دست چین بودند به روی کشورهای دیگری چون هند باز شوند.

برای سه ماه نخست 2018 نیز انتظار می رود صادرات ورق چین در سطوح پایین باشد و هندی ها از غیبت چین در بازارهای جهانی استفاده خواهند کرد.

منبع: ایفنا
عناوین برگزیده