تاریخ: ۱۳ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۴۹
بازدید: ۳۳۴
کد خبر: ۸۷۷۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

نیروی انسانی تحمیلی در کارخانجات فولادی را مدیریت کنیم

می متالز - اگر چاره ای برای نیروی انسانی مازاد واحدهای فولادی و بکارگیری آنها در واحدهای در حال احداث نشود قطعا در آینده ای نه چندان دور، همین قدرت رقابتی ناچیز شرکت های فولادی هم از بین خواهد رفت.
نیروی انسانی تحمیلی در کارخانجات فولادی را مدیریت کنیم

به گزارش می متالز، دکتر پدرام سلطانی، نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اظهار داشت: متاسفانه یکی از مسائل اساسی در صنایع فولادی کشور، بهره وری و انباشت نیروهای انسانی در کارخانجات بزرگ است که البته بخش بزرگی از این اشتغال غیر بهره ور به دلیل تصمیمات تحمیلی به وجود آمده است.

وی گفت: معتقدم این اشتغال تحمیلی صورت گرفته با توجه به شرایط خاص فعلی اقتصادی کشور می بایست به تدریج در سایر بخش های زنجیره فولاد و طرح های در حال احداث جذب شود و واحدهای بزرگ فولادی را به سمت بهره وری نیروی انسانی هدایت شوند.

سلطانی افزود: چنانچه شاهد جذب نیروی مازاد کارخانجات فولاد در سایر طرح ها و واحدهای در حال احداث نباشیم در این صورت و در مدت زمانی نه چندان طولانی، همین قدرت رقابتی اندک ایران در بازارهای جهانی فولاد هم رو به اضمحلال خواهد رفت.

وی ادامه داد: اگر از زاویه دیگری هم به این موضوع نگاه کنیم، کاملا متوجه خواهیم شد که اگر این مسائل تحمیلی وجود نداشت، مشکل اساسی واحدهای فولادی کشور هم مواد اولیه نبود. برای مثال در شرایط فعلی در مورد سنگ آهن می بینیم که این ماده معدنی با قیمت پایین تری نسبت به فولادسازان چینی به دست فولادسازان ما می رسد و چینی ها با پرداخت هزینه های لجستیک، حمل و واردات محصولاتی تولید می کنند که قدرت رقابت با تولیدات ما یا سایر کشورها را دارند.

منبع: چیلان
عناوین برگزیده