تاریخ: ۱۸ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۲:۴۶
بازدید: ۴۷۱
کد خبر: ۸۸۴۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
با صفحاتی به احترام زنده‌یاد دکتر «سیدرضا نیازمند»؛

شماره تازه مجله «عصر مس» منتشر شد

می متالز - پنجمین شماره از دوره تازه مجله «عصر مس»، با صفحاتی ویژه به احترام زنده‌یاد دکتر «سیدرضا نیازمند» و پرونده‌ای برای «تغییر تکنولوژی ذوب مس سرچشمه» منتشر شد.
شماره تازه مجله «عصر مس» منتشر شد

به گزارش می متالز، این نشریه با عنوانِ «رسانۀ مکتوبِ صنعت مس ایران»، شمارۀ 74 پی‌درپیِ «عصر مس» به‌شمار می‌رود و در 120 صفحه منتشر شده است.
آغاز این شماره از مجله، با پرونده‌ای ویژه به یاد مرحوم دکتر «سیدرضا نیازمند»، چهرۀ ماندگار عرصۀ صنعت ایران و نخستین مدیرعامل شرکت مس است که ازجمله مطالب آن، مصاحبه‌ای مفصل با اوست و با تیتر «سرچشمۀ اعتلای سرچشمه» منتشر شده است.


همچنین، در بخش بعدی مجلۀ «عصر مس»، پرونده‌ای برای تغییر تکنولوژی ذوب مس سرچشمه از ریورب به فلش، با عنوان «رویش در آتش» تدارک دیده شده که با چندین گزارش و گفت‌وگو همراه است. مروری بر پیشینۀ ذوب در جهان، مروری بر چهار دهه ذوب در شرکت ملی صنایع مس ایران، یادداشت‌ها و گزارش‌هایی دربارۀ چندوچون جایگزینیِ تکنولوژی در ذوب سرچشمه و ذوب فلش و عملکرد آن، ازجملۀ این مطالب است. همچنین در این پرونده، گفت‌وگو با «کورش باقری» مشاور مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران و گفت‌وگویی کوتاه با قائم‌مقام شرکت اتوتک دیده می‌شود. روایتی از مدیریت حادثه ذوب فلش سرچشمه، با تیترِ «حادثه‌ای که حماسه شد» نیز، از دیگر مطالب این پرونده است.
در فصل دوم این شماره از «عصر مس»، گزارشی دربارۀ فرهنگ‌سرای مس در سرچشمه و فعالیت‌های فرهنگی و هنری آن به چشم می‌خورد. همچنین، صفحاتی هم به «ورزش مس» اختصاص یافته و با تیتر «لباس ورزش مس بر تن ایران»، به موضوع باشگاه‌های ورزشی، تیم‌های پایه، آموزش‌های ورزشی و ورزش همگانی پرداخته شده است.
گفت‌وگو با مدیر طرح‌های توسعۀ مس منطقۀ آذربایجان و مصاحبه با یکی از پژوهشگران صنعت مس، نیز از مطالبی است که در فصل دیگر این شمارۀ «عصر مس» انتشار یافته است.
در فصل پنجم شمارۀ پنجم مجله که حال‌وهوایی تاریخی دارد، مصاحبه‌ای دیده می‌شود با «محمدعلی پورخالقی»، قدیمی‌ترین کارمند حمل‌ونقل شرکت مس. همچنین، بخش دوم و پایانی روایت «رستم شاهوار» از دورۀ فعالیتش در صنعت مس، از دیگر مطالب این فصل تاریخی است.
یک گزارش و دو گفت‌وگو دربارۀ طرح «بازیابی هیدرومتالورژیکی و بیوهیدرومتالورژیکی مس از غبار کورۀ ذوب مس خاتون‌آباد»، از مطالب فصل علمی این شماره است. مقاله‌ای با موضوع اهمیت فناوری‌های دیجیتال برای معدنکاری در دنیای امروز، نیز در این فصل مجله دیده می‌شود.
فصل بعد، شامل مروری گذرا بر مهم‌ترین خبرهای مس در دوماه گذشته است. همچنین، صفحاتی به «شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه» اختصاص یافته و گفت‌وگویی با «علی ارجمندی» مدیرعامل این شرکت منتشر شده است.
در فصل آخر این شمارۀ «عصر مس» هم، روایت‌هایی از موکب شرکت مس در همایش پیاده‌روی اربعین حسینی، طرح جهادی- درمانی شرکت مس در سونگون و... به چشم می‌خورد.
گفتنی است؛ شماره پنجم دورۀ تازۀ مجلۀ «عصر مس» (شمارۀ پی‌درپی 74)، به تاریخِ آبان و آذر نودوشش در 120 صفحه منتشر شده است.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده