تاریخ: ۱۹ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۱:۳۷
بازدید: ۳۵۳
کد خبر: ۸۸۵۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تحقیق و تفحص از واگذاری آلومینیوم المهدی و هرمزال کلید خورد

می متالز - نماینده مردم بندرعباس در مجلس از شروع تحقیق و تفحص از واگذاری آلومینیوم المهدی و هرمزال خبر داد.
تحقیق و تفحص از واگذاری آلومینیوم المهدی و هرمزال کلید خورد

به گزارش می متالز، احمد مرادی با اشاره به مشکلات واگذاری آلومینیوم المهدی و هرمزال گفت: بحث تحقیق و تفحص از آلومینیوم المهدی و هرمزال همزمان با تحقیق و تفحص از آلومینیوم اراک امضاء و کلید خورد که این موضوع به کمیسیون تخصصی مجلس ارجاع و سپس در صحن علنی مطرح می شود.

وی افزود: پس از جلسه ای که در شورای رقابت درباره آلومینیوم المهدی برگزار شد تمامی اعضای شورای رقابت بالاتفاق تایید کردند این واگذاری خارج از روال قانونی بوده و شورای رقابت پس از اینکه صورت جلسه را ارسال کرد، بررسی و صلاحیت رسیدگی این پرونده را از خود ساقط و اعلام کرد باید در مرجع قضایی پیگیری شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه به منظور بررسی پرونده در مرجع قضایی تصمیم گرفته شد ماده 236 آیین نامه داخلی مجلس اعمال شود، ادامه داد: به این منظور 15 نفر از نمایندگان اعلام آمادگی کرده اند اعمال ماده 236 آیین نامه را امضاء کنند که پس از طرح موضوع پرونده واگذاری آلومینیوم در صحن این پرونده به قوه قضاییه ارجاع تا به آن رسیدگی کند.

مرادی با اشاره به رای سازمان بازرسی و دیوان محاسبات مبنی بر اینکه در این واگذاری فساد و تخلفی رخ داده، گفت: مجموعه وزارت صنعت و ایمیدرو نیز این نگاه را در واگذاری مجموعه آلومینیوم المهدی و هرمزال داشته اند. فردی که خریدار آلومینیوم المهدی بوده مطالبات دولت را پرداخت نکرده، از سوی دیگر سازمان دیده بان شفافیت به جد پیگیر این پرونده است تا حقوق بیت المال بازگردد.

عناوین برگزیده