تاریخ: ۲۰ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۳:۵۶
بازدید: ۱۵۸۲
کد خبر: ۸۸۶۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

شکست طرح ترامپ برای حمایت از زغال‌سنگ و سوخت هسته‌ای در صنعت برق

می متالز - سازمان شبکه توزیع برق آمریکا اعلام کرد که فرمان ریک پری، وزیر انرژی دولتترامپ برای تقویت نیروگاه‌های تولید برق هسته‌ای و زغال سنگ را رد می‌کند.
شکست طرح ترامپ برای حمایت از زغال‌سنگ و سوخت هسته‌ای در صنعت برق

به گزارش می متالز، به نقل از خبرگزاری رویترز، این شکستی برای دولت ترامپ است که باعث سرخوردگی کارگران معادن زغال سنگ می‌شود اما درعین حال به نفع حامیان محیط زیست، انرژی‌های تجدیدپذیر و همچنین عوامل اکتشاف گاز طبیعی محسوب می‌شود.

 

ریک پری، وزیر انرژی دولت ترامپ در ماه سپتامبر به کمیسیون تنظیم انرژی فدرال آمریکا دستور داد تا طرح یارانه برای نیروگاه‌های قدیمی را به خاطر سهم آنها در انعطاف پذیرتر و قابل اعتمادتر شدن شبکه تولید برق در نظر بگیرد.

با این حال این سازمان اعلام کرد که این طرح یارانه عادلانه نخواهد بود.

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: این حکم نشان نمی‌دهد که یک چنین اقدام و نتیجه‌ای درنهایت برای ما معقول و عادلانه تمام شود.

کمیسیون تنظیم انرژی فدرال آمریکا در عین حال تاکید کرد که یک فرایند جدید را به جریان انداخته تا تعیین کند که چگونه می‌تواند شبکه تولید و توزیع برق آمریکا را تقویت کند.

ریک پری به دنبال آن بود که به برخی نیروگاه‌های برق هسته‌ای و زغال سنگ آمریکا که در محل به اندازه 90 روز سوخت انبار کرده‌اند از طریق تامین هزینه‌های عملیاتی آنها و تنظیم قیمت برق پاداش بدهد اما اکنون به در بسته خورده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که بر رویکرد "اول آمریکا" تاکید دارد در همین راستا وعده داده بود که به صنعت برق هسته‌ای و زغال سنگ آمریکا که در پی کشف منابع گاز طبیعی ارزان دچار تعطیلی‌ها و ضرر و زیان فراوان شده‌اند، کمک کند.

سازمان مسئول تولید و توزیع برق آمریکا در طرح جدید خود از اپراتورهای شبکه‌ برق خواسته در عرض 60 روز موارد نگرانی خود درمورد انعطاف پذیری سیستم تولید و توزیع برق را گزارش کند و بعد از آن قصد دارد درباره اقدامات بیشتر نسبت به این نگرانی‌ها تصمیم بگیرد.

فرمان اخیر ریک پری گلایه و شکایت فعالان حوزه اکتشاف گاز طبیعی و استفاده از انرژی‌های خورشیدی و بادی برای تولید برق را در پی داشته و آنها گفته بودند که این رویکرد به این صنایع و همچنین نوآوری برای تقویت نیروگاه‌های برق آسیب وارد می‌کند.

عناوین برگزیده