تاریخ: ۲۱ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۲:۳۲
بازدید: ۲۹۶
کد خبر: ۸۹۳۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

هودبی مینرالز رد پایش را در پرو گسترش می دهد

می متالز - شرکت معدنکاری فلزات گرانبها و فلزات پایه با خرید یک رشته از دارایی های معدنی در جنوب پرو در نزدیکی معدن مس کونستانسیای خود موافقت کرده است. بدین ترتیب، این شرکت کانادایی در حال گسترش رد پای اش در این کشور به عنوان دومین کشور تولید کننده مس جهان است.
هودبی مینرالز رد پایش را در پرو گسترش می دهد

به گزارش می متالز، این شرکت مستقر در تورنتو هم اکنون از اختیار خرید سهام 100 درصدی در دارایی های معدنی کابالیتو(با نام قبلی کاتانگا) و ماریا رینا از یک کنسرسیوم خصوصی پرویی برخوردار است. هودبی همچنین می تواند دارایی های معدنی کوسیورکو را از شرکت پانورو مینرالز مستقر در ونکوور خریداری کند. دارایی کابالیتو، حدود 3 کیلومتری شمال غربی معدن کونستانسیای هودبی، محل معدن کاتانگای پیشین است، که به طور منقطع از دهه 1900 تا دهه 1990 به تولید مس اکسیدی می پرداخت.

دارایی ماریا رِینا در محدوده ای در 10 کیلومتری کونستانسیا واقع شده است، که هودبی آن را در 2011 با خرید شرکت معدنکاری نورسمونت به دست آورد. دارایی کوسیورکو تنها 7 کیلومتر با معدن یاد شده هودبی فاصله دارد، که از سال 2015 مشغول عملیات بوده است. هودبی گفت که در حال حاضر بر اخذ مجوزها، روابط اجتماعی و فعالیتهای فنی برای دسترسی به دارایی های مذکور و انجام فعالیتهای حفاری در آنها متمرکز خواهد شد.

این شرکت انتظار دارد که جزئیات بیشتر در مورد برنامه های اکتشافی برای این معادن را بعداً در سال جاری فراهم نماید. این شرکت معدنکاری کانادایی اخیراً با چالشهایی در هر دو کشور ایالات متحده و گواتمالا روبرو شده است. فعالان محیط زیست مدعی شده اند پروژه 1.5 بیلیون دلاری این شرکت ، در کوهستانهای سانتا ریتا، در حدود 50 کیلومتری جنوب شرقی توسکان، می تواند به آلودگی محیط زیست و تخلفات قانونی منجر شود. در گواتمالا هم هودبی با این اتهام روبروست که کارکنان یکی از شرکتهای فرعی سابق آن به پنج زن از یک روستای دوردست تجاوز کرده اند. این شرکت مکرراً گفته است که این جرائم احتمالی پیش از فعالیتهای تجاری و عملیاتهای آن در این کشور واقع در آمریکای مرکزی روی داده اند.

عناوین برگزیده